PŘEDNÁŠKY:
Přednášky z předmětu „Statistické metody v marketingu" jsou tematicky zaměřené, relativně samostatné, ale na sebe navazující. Název přednášky a její stručný obsah si lze přečíst v harmonogramu předmětu.
Pro každou přednášku jsou v kurzu předmětu na LMS Moodle připraveny podklady ve formátu PDF, které si může student předem vytisknout a přinést do výuky. Na vlastní přednášce se pak může lépe soustředit na výklad vyučujícího a do vytištěných podkladů pouze vpisovat poznámky a doplňující informace.
Student, který přijde na přednášku bez přípravy a nebude mít vytištěné podklady, může mít problémy se zápisem informací a pochopením výkladu. Vyučující při přednášce promítá na projekční plochu dynamickou prezentaci, doplňuje ji podrobnějším výkladem a vysvětlujícími příklady. Tempo výkladu vyplývá z předpokladu, že studenti mají podklady k dispozici.
Pozor! Tyto podklady vesměs obsahují pouze snímky obrazovek a nemohou nahradit učební texty ani osobní kontakt s vyučujícím. Účast na přednáškách sice není povinná, ale pokud chce student zvládnout předmět „Statistické metody v marketingu" bez větších potíží, měl by si pro účast na přednáškách najít čas.
Obsah přednášek:
P1. Úvod do předmětu
P2. Základy marketingového výzkumu
P3. Dotazníkové šetření a návrh dotazníku
P4. Popisné statistiky a explorační analýza dat
P5. Cíle výzkumu a testování hypotéz
P6. Analýza postojových a hodnoticích škál
P7. Prezentace výsledků výzkumu
CVIČENÍ:
Cvičení předmětu "Statistické metody v marketingu" jsou tematicky zaměřená.
Ke každému z šesti témat patří dvě na sebe navazující praktická cvičení.
Všechna cvičení se konají v počítačové učebně s nainstalovaným programem IBM SPSS Statistics, studenti pracují s reálnými daty z konkrétních výzkumů.
Ke každému cvičení jsou pro studenty připraveny pracovní listy. Tento studijní materiál si student před cvičením vytiskne a prostuduje. Pro některá cvičení jsou také připraveny datové soubory ve formátu MS Excel nebo IBM SPSS Statistics. Tyto soubory si student před cvičením stáhne a zkopíruje do svého pracovního adresáře nebo na USB disk. Na začátku cvičení si studenti sami podle instrukcí v pracovním listu načtou příslušný datový soubor do počítače a otevřou.
Student musí být na každé cvičení připraven, to znamená, že především:
• má vytištěný pracovní list a stažené pracovní soubory pro dané cvičení;
• má teoretické znalosti v rozsahu předepsaném v pracovním listu;
• má konkrétní představu, jak řešit úlohy uvedené v pracovním listu, a dokáže vysvětlit postup jejich řešení ostatním.
Tempo cvičení je individuální a je dáno i připraveností studentů řešit dané úlohy. Pokud jsou studenti na cvičení nedostatečně připraveni, zvládnou vyřešit méně úkolů, než je uvedeno v zadání. Zbývající úkoly si musí studenti vyřešit samostudiem, není možné se jim věnovat v dalším cvičení.
Pozor! Na cvičeních lze řešit pouze úlohy z pracovního listu, případně úkoly zadané vyučujícím. Jakákoliv činnost nesouvisející s výukou (mailování, chatování, surfování mimo vymezené stránky atd.) bude potrestána vyloučením studenta z daného cvičení.
Obsah cvičení:
TÉMA 1: DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ A NÁVRH DOTAZNÍKU
C1. Dotazníkové šetření v prostředí VYPLŇTO.CZ
C2. Příprava dat pro dotazníkové šetření
TÉMA 2: PŘÍPRAVA DAT V PROSTŘEDÍ SPSS
C3. Transformace datové tabulky do formátu SPSS
C4. Editace tabulek, grafů a výstupních protokolů v SPSS
TÉMA 3: EXPLORAČNÍ ANALÝZA DAT
C5. Kategorizovaná data, tabulky a grafy četností
C6. Číselná data, měření úrovně a heterogenity
TÉMA 4: SROVNÁVACÍ STATISTICKÉ TESTY
C7. Testování hypotéz, srovnávací testy průměrů
C8. Analýza rozptylu, homogenní skupiny
TÉMA 5: ANALÝZA ZÁVISLOSTI MEZI PROMĚNNÝMI
C9. Analýza závislostí v tabulkách
C10. Korelace a regrese číselných dat
TÉMA 6: POKROČILÁ ANALÝZA HODNOTÍCÍCH BATERIÍ
C11. Položková analýza v hodnotících bateriích
C12. Latentní vlivy, faktorová a shluková analýza
Přednášky z předmětu „Statistické metody v marketingu" jsou tematicky zaměřené, relativně samostatné, ale na sebe navazující. Název přednášky a její stručný obsah si lze přečíst v harmonogramu předmětu.
Pro každou přednášku jsou v kurzu předmětu na LMS Moodle připraveny podklady ve formátu PDF, které si může student předem vytisknout a přinést do výuky. Na vlastní přednášce se pak může lépe soustředit na výklad vyučujícího a do vytištěných podkladů pouze vpisovat poznámky a doplňující informace.
Student, který přijde na přednášku bez přípravy a nebude mít vytištěné podklady, může mít problémy se zápisem informací a pochopením výkladu. Vyučující při přednášce promítá na projekční plochu dynamickou prezentaci, doplňuje ji podrobnějším výkladem a vysvětlujícími příklady. Tempo výkladu vyplývá z předpokladu, že studenti mají podklady k dispozici.
Pozor! Tyto podklady vesměs obsahují pouze snímky obrazovek a nemohou nahradit učební texty ani osobní kontakt s vyučujícím. Účast na přednáškách sice není povinná, ale pokud chce student zvládnout předmět „Statistické metody v marketingu" bez větších potíží, měl by si pro účast na přednáškách najít čas.
Obsah přednášek:
P1. Úvod do předmětu
P2. Základy marketingového výzkumu
P3. Dotazníkové šetření a návrh dotazníku
P4. Popisné statistiky a explorační analýza dat
P5. Cíle výzkumu a testování hypotéz
P6. Analýza postojových a hodnoticích škál
P7. Prezentace výsledků výzkumu
CVIČENÍ:
Cvičení předmětu "Statistické metody v marketingu" jsou tematicky zaměřená.
Ke každému z šesti témat patří dvě na sebe navazující praktická cvičení.
Všechna cvičení se konají v počítačové učebně s nainstalovaným programem IBM SPSS Statistics, studenti pracují s reálnými daty z konkrétních výzkumů.
Ke každému cvičení jsou pro studenty připraveny pracovní listy. Tento studijní materiál si student před cvičením vytiskne a prostuduje. Pro některá cvičení jsou také připraveny datové soubory ve formátu MS Excel nebo IBM SPSS Statistics. Tyto soubory si student před cvičením stáhne a zkopíruje do svého pracovního adresáře nebo na USB disk. Na začátku cvičení si studenti sami podle instrukcí v pracovním listu načtou příslušný datový soubor do počítače a otevřou.
Student musí být na každé cvičení připraven, to znamená, že především:
• má vytištěný pracovní list a stažené pracovní soubory pro dané cvičení;
• má teoretické znalosti v rozsahu předepsaném v pracovním listu;
• má konkrétní představu, jak řešit úlohy uvedené v pracovním listu, a dokáže vysvětlit postup jejich řešení ostatním.
Tempo cvičení je individuální a je dáno i připraveností studentů řešit dané úlohy. Pokud jsou studenti na cvičení nedostatečně připraveni, zvládnou vyřešit méně úkolů, než je uvedeno v zadání. Zbývající úkoly si musí studenti vyřešit samostudiem, není možné se jim věnovat v dalším cvičení.
Pozor! Na cvičeních lze řešit pouze úlohy z pracovního listu, případně úkoly zadané vyučujícím. Jakákoliv činnost nesouvisející s výukou (mailování, chatování, surfování mimo vymezené stránky atd.) bude potrestána vyloučením studenta z daného cvičení.
Obsah cvičení:
TÉMA 1: DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ A NÁVRH DOTAZNÍKU
C1. Dotazníkové šetření v prostředí VYPLŇTO.CZ
C2. Příprava dat pro dotazníkové šetření
TÉMA 2: PŘÍPRAVA DAT V PROSTŘEDÍ SPSS
C3. Transformace datové tabulky do formátu SPSS
C4. Editace tabulek, grafů a výstupních protokolů v SPSS
TÉMA 3: EXPLORAČNÍ ANALÝZA DAT
C5. Kategorizovaná data, tabulky a grafy četností
C6. Číselná data, měření úrovně a heterogenity
TÉMA 4: SROVNÁVACÍ STATISTICKÉ TESTY
C7. Testování hypotéz, srovnávací testy průměrů
C8. Analýza rozptylu, homogenní skupiny
TÉMA 5: ANALÝZA ZÁVISLOSTI MEZI PROMĚNNÝMI
C9. Analýza závislostí v tabulkách
C10. Korelace a regrese číselných dat
TÉMA 6: POKROČILÁ ANALÝZA HODNOTÍCÍCH BATERIÍ
C11. Položková analýza v hodnotících bateriích
C12. Latentní vlivy, faktorová a shluková analýza