Předmět Ochrana spotřebitele analyzuje postavení a specifika spotřebitele v ČR a EU a poskytuje studentům základní teoretické znalosti týkající se spotřebitelské problematiky. Zahrnuje odbornou terminologii, rozbor základních zákonů, nařízení a předpisů týkajících se ochrany spotřebitele a objasňuje roli spotřebitelů v normalizaci a jeho účast v normalizačním procesu.
Hlavní témata (osnova) přednášek:
1. Vstup do problematiky ochrany spotřebitele, cíle a principy spotřebitelské politiky.
2. Legislativa ochrany spotřebitele v Evropské unii.
3. Mezinárodní a evropské instituce spotřebitelů.
4. Ochrana spotřebitele v členských zemích EU a v České republice.
5. Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
6. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
7. Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku.
8. Legislativní rámec ČR a EU v oblasti technické harmonizace.
9. Zákon č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobků.
10. Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky.
11. Postupy při prokazování shody s požadavky norem. Značky shody.
12. Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy.
Hlavní témata (osnova) přednášek:
1. Vstup do problematiky ochrany spotřebitele, cíle a principy spotřebitelské politiky.
2. Legislativa ochrany spotřebitele v Evropské unii.
3. Mezinárodní a evropské instituce spotřebitelů.
4. Ochrana spotřebitele v členských zemích EU a v České republice.
5. Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
6. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
7. Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku.
8. Legislativní rámec ČR a EU v oblasti technické harmonizace.
9. Zákon č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobků.
10. Zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky.
11. Postupy při prokazování shody s požadavky norem. Značky shody.
12. Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy.