Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Podniková diagnostika

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 152-0369/03
Zkratka PD
Název předmětu česky Podniková diagnostika
Název předmětu anglicky Business diagnostics
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz

Osnova předmětu

Osnova přednášek:
1. Vysvětlení základních pojmů. Vznik a vývoj podnikové diagnostiky.
2. Podnik jako systém, modelování podnikových procesů.
3. Základní organizační diagnostické modely.
4. Diagnostika podnikatelského prostředí.
5. Diagnostika finančního zdraví podniku s využitím software
6. Hodnota podniku a základní metody oceňování podniku.
7. Diagnostika silných a slabých stránek podniku.
8. Diagnostika podnikových problémů a jejich řešení pomoví metod vícekriteriálního rozhodování
9. Řízení podnikových rizik.
10. Diagnostika podnikových krizí.
11. Diagnostika podnikových potenciálů. Podnik světové třídy.
12. Diagnostika podnikových výrobních faktorů.
13. Využívání analogií z jiných oborů. Vztah diagnostiky k internímu auditu a controllingu.
14. Terapeutické přístupy a metody.

Povinná literatura

FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Ivan SOUČEK, Miroslav ŠPAČEK a Stanislav HÁJEK. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2020. 416 s. ISBN 978-80-271-1632-4 .
MIMICK, Richard, Michael THOMPSON a Terry RACHWALSKI. Business diagnostics: the ultimate resource guide to evaluate and grow your business. 4th edition. Victoria, BC: FriesenPress, 2021. 261 p. ISBN 978-1-03-910400-6.
VOCHOZKA, Marek. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2020. 479 s. ISBN 978-80-271-1701-7.

Doporučená literatura

FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: jak se efektivně vyrovnat s budoucími hrozbami a příležitostmi. Praha: Grada Publishing, 2020. Expert. ISBN 978-80-271-2020-8.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 7. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2021. 165 s. ISBN 978-80-271-3124-2.
MAŘÍK, Miloš. Metody oceňování podniku: proces ocenění, základní metody a postupy. Čtvrté upravené a rozšířené vydání. Praha: Ekopress, 2018. 551 s. ISBN 978-80-87865-38-5.