Osnova předmětu:
1. POJETÍ PORADENSTVÍ JAKO PROFESE - vymezení pojmů poradenství, poradce a poradenská služba, historie poradenství, rozvoj poradenství, specifika služby, etika a kultura v poradenství, důvody využívání a nevyužívání služeb poradců.
2. TYPOLOGIE PORADENSTVÍ – komerční a nekomerční forma poradenských služeb, typy poradenských služeb v řízení a podnikání, typologie forem podpory podnikání, základní typy personálního poradenství.
3. PORADENSTVÍ V PODNIKÁNÍ – vymezení pojmů kultura a etika, etický kodex, etika ve vybraných činnostech poradenské firmy.
4. TECHNIKY PRÁCE PORADCE A PROCES ZMĚNY - základní techniky práce poradce, vymezení poradenských přístupů, role poradce v poradenském procesu, kritéria ověřování poradců, povaha změny, dilemata změny, povaha změny, koncepce změny v lidech.
5. KOMUNIKACE PORADCE S KLIENTEM – model komunikace, verbální a neverbální komunikace, projevy neverbální komunikace, chyby v komunikaci, typy chování, rysy osobnosti, jednání v zahraničí.
6. ORGANIZACE PRÁCE PORADCE - organizace kanceláře poradenské firmy, složení poradenského týmu, první kontakt s klientem, čas v poradenství a temporalizace jednání.
7. PORADENSKÝ PROCE A JEHO APLIKACE, PORADENSKÉ DOVEDNOSTI – fáze poradenského procesu, identifikace problému klienta, projektový přístup k plánování zakázky, vymezení dovednosti poradce, struktura nabídky poradenských služeb.
8. SPECIFIKA VE VYBRANÝCH SEGMENTECH PODNIKÁNÍ A ŘÍZENÍ PODNIKU – role poradce a vymezení základních metod ve vybraných segmentech podnikání a řízení podniku.
9. PORADENSTVÍ JAKO OBCHODNÍ A PROCESNÍ ČINNOST – manažerská činnost v poradenské firmě, provozní pracovní plán a rozpočet, struktura příjmů a výdajů, řízení projektu, náklady a honoráře, strategie poradenské firmy.
10. PORADENSKÉ PROJEKTY A STANOVENÍ HONORÁŘŮ – strategie stanovení ceny, typy honorářů a jejich výpočet, formy poradenské smlouvy, metody fakturace.
11. PROFESNÍ RŮST PORADCE – vývoj odborné dráhy poradce, právní a kvalifikační požadavky na výkon finančního a daňového poradce, mezinárodní certifikát poradce EFA, Komora evropských poradců, CMC (Certified Management Consultant), ICMCI (International Council of Management Consulting Institutes)
12. SOUDOBÉ POZNATKY Z PORADENSKÉ PRAXE - virtuální integrace, podnikatelské sítě a clustery, lidský kapitál, investice do člověka, relativita v podnikání, asymetrie informací, asymetrie moci, soukromý a veřejný zájem, seniorské a kooperativní poradenství.
13. PODPORA A PORADENSTVÍ PRO PODNIKOVOU SFÉRU – koncepce podpory malých a středních podniků v ČR na aktuální období, formy podpory, vládní a nevládní instituce poskytující podporu podnikatelům, fondy EU a možnosti čerpání podpory pro podnikatelskou sféru.
1. POJETÍ PORADENSTVÍ JAKO PROFESE - vymezení pojmů poradenství, poradce a poradenská služba, historie poradenství, rozvoj poradenství, specifika služby, etika a kultura v poradenství, důvody využívání a nevyužívání služeb poradců.
2. TYPOLOGIE PORADENSTVÍ – komerční a nekomerční forma poradenských služeb, typy poradenských služeb v řízení a podnikání, typologie forem podpory podnikání, základní typy personálního poradenství.
3. PORADENSTVÍ V PODNIKÁNÍ – vymezení pojmů kultura a etika, etický kodex, etika ve vybraných činnostech poradenské firmy.
4. TECHNIKY PRÁCE PORADCE A PROCES ZMĚNY - základní techniky práce poradce, vymezení poradenských přístupů, role poradce v poradenském procesu, kritéria ověřování poradců, povaha změny, dilemata změny, povaha změny, koncepce změny v lidech.
5. KOMUNIKACE PORADCE S KLIENTEM – model komunikace, verbální a neverbální komunikace, projevy neverbální komunikace, chyby v komunikaci, typy chování, rysy osobnosti, jednání v zahraničí.
6. ORGANIZACE PRÁCE PORADCE - organizace kanceláře poradenské firmy, složení poradenského týmu, první kontakt s klientem, čas v poradenství a temporalizace jednání.
7. PORADENSKÝ PROCE A JEHO APLIKACE, PORADENSKÉ DOVEDNOSTI – fáze poradenského procesu, identifikace problému klienta, projektový přístup k plánování zakázky, vymezení dovednosti poradce, struktura nabídky poradenských služeb.
8. SPECIFIKA VE VYBRANÝCH SEGMENTECH PODNIKÁNÍ A ŘÍZENÍ PODNIKU – role poradce a vymezení základních metod ve vybraných segmentech podnikání a řízení podniku.
9. PORADENSTVÍ JAKO OBCHODNÍ A PROCESNÍ ČINNOST – manažerská činnost v poradenské firmě, provozní pracovní plán a rozpočet, struktura příjmů a výdajů, řízení projektu, náklady a honoráře, strategie poradenské firmy.
10. PORADENSKÉ PROJEKTY A STANOVENÍ HONORÁŘŮ – strategie stanovení ceny, typy honorářů a jejich výpočet, formy poradenské smlouvy, metody fakturace.
11. PROFESNÍ RŮST PORADCE – vývoj odborné dráhy poradce, právní a kvalifikační požadavky na výkon finančního a daňového poradce, mezinárodní certifikát poradce EFA, Komora evropských poradců, CMC (Certified Management Consultant), ICMCI (International Council of Management Consulting Institutes)
12. SOUDOBÉ POZNATKY Z PORADENSKÉ PRAXE - virtuální integrace, podnikatelské sítě a clustery, lidský kapitál, investice do člověka, relativita v podnikání, asymetrie informací, asymetrie moci, soukromý a veřejný zájem, seniorské a kooperativní poradenství.
13. PODPORA A PORADENSTVÍ PRO PODNIKOVOU SFÉRU – koncepce podpory malých a středních podniků v ČR na aktuální období, formy podpory, vládní a nevládní instituce poskytující podporu podnikatelům, fondy EU a možnosti čerpání podpory pro podnikatelskou sféru.