1.Základní pojmy a definice - jakost, zákazník, spokojenost.
2.Mezinárodní systémové standardy - ISO 9000, 9001, 9004, ISO/TS 16949, OHSAS 18001, ISO 14001, ISO 19011.
3.Hlavní principy managementu jakosti. Audity, certifikace.
4.Plánování jakosti - realizace produktu ve fázi návrhu a vývoje výrobku a procesu.
5.QFD jako hlavní metoda pro plánování kvality.
6.Výroba a poskytování služeb.
7.Nakupování, kontrola kvality.
8.Jednoduché nástroje (sběr a záznam dat, Pareto diagram, Ishikawa diagram atd.).
9.Procesy – variabilita, MSA, analýza pomocí jednoduchých nástrojů.
10.Neustálé zlepšování – pokročilé techniky jakosti. Úvod do Six Sigma.
11.Ekonomické aspekty kvality - náklady na jakost - náklady na prevenci, kontrolu, neshody. Ztrátová funkce.
12. Externí vlivy na kvalitu - ochrana spotřebitele, ochrana před nebezpečnými výrobky, technická normalizace, metrologie, státní dozorové orgány.
2.Mezinárodní systémové standardy - ISO 9000, 9001, 9004, ISO/TS 16949, OHSAS 18001, ISO 14001, ISO 19011.
3.Hlavní principy managementu jakosti. Audity, certifikace.
4.Plánování jakosti - realizace produktu ve fázi návrhu a vývoje výrobku a procesu.
5.QFD jako hlavní metoda pro plánování kvality.
6.Výroba a poskytování služeb.
7.Nakupování, kontrola kvality.
8.Jednoduché nástroje (sběr a záznam dat, Pareto diagram, Ishikawa diagram atd.).
9.Procesy – variabilita, MSA, analýza pomocí jednoduchých nástrojů.
10.Neustálé zlepšování – pokročilé techniky jakosti. Úvod do Six Sigma.
11.Ekonomické aspekty kvality - náklady na jakost - náklady na prevenci, kontrolu, neshody. Ztrátová funkce.
12. Externí vlivy na kvalitu - ochrana spotřebitele, ochrana před nebezpečnými výrobky, technická normalizace, metrologie, státní dozorové orgány.