Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2021/2022

Řízení jakosti A

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 152-0455/06
Zkratka ŘJA
Název předmětu česky Řízení jakosti A
Název předmětu anglicky Quality Management A
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz

Subject syllabus

1.Základní pojmy a definice - jakost, zákazník, spokojenost.
2.Mezinárodní systémové standardy - ISO 9000, 9001, 9004, ISO/TS 16949, OHSAS 18001, ISO 14001, ISO 19011.
3.Hlavní principy managementu jakosti. Audity, certifikace.
4.Plánování jakosti - realizace produktu ve fázi návrhu a vývoje výrobku a procesu.
5.QFD jako hlavní metoda pro plánování kvality.
6.Výroba a poskytování služeb.
7.Nakupování, kontrola kvality.
8.Jednoduché nástroje (sběr a záznam dat, Pareto diagram, Ishikawa diagram atd.).
9.Procesy – variabilita, MSA, analýza pomocí jednoduchých nástrojů.
10.Neustálé zlepšování – pokročilé techniky jakosti. Úvod do Six Sigma.
11.Ekonomické aspekty kvality - náklady na jakost - náklady na prevenci, kontrolu, neshody. Ztrátová funkce.
12. Externí vlivy na kvalitu - ochrana spotřebitele, ochrana před nebezpečnými výrobky, technická normalizace, metrologie, státní dozorové orgány.

Literature

BLECHARZ,Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress 2015. 160s. ISBN 978-80-87865-20-0.

Advised literature

1. ČSN EN ISO 9000, 9001. Aktuální verze.
2. NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management [Nenadál, 2002, záznam a]. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6.
3. NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 80-7261-110-0.
4. VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.