Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Řízení jakosti A

Anotace

Předmět představuje úvod do problematiky managementu jakosti. Objasňuje pojetí jakosti, zákaznické a společenské požadavky na jakost, ekonomické aspekty jakosti, faktory ovlivňující jakost. Vymezuje cíle a přístupy managementu jakosti. Seznamuje s právním rámcem pro zabezpečování a prokazování jakosti. Charakterizuje principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů i principy TQM. Je taktéž zaměřen na zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů a pro měření jakosti a spokojenosti zákazníků.

Povinná literatura

BLECHARZ,Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress 2015. 160s. ISBN 978-80-87865-20-0.

Doporučená literatura

1. ČSN EN ISO 9000, 9001. Aktuální verze.
2. NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management [Nenadál, 2002, záznam a]. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6.
3. NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 80-7261-110-0.
4. VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština
Kód 152-0455
Zkratka ŘJA
Název předmětu česky Řízení jakosti A
Název předmětu anglicky Quality Management A
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz