Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Trendy v podnikání

Anotace

Cílem předmětu je prohloubení dosavadních poznatků z oblasti podnikání se zaměřením na globální trendy, formy podnikatelské infrastruktury, nestandardní typy podnikání, inovace a na vliv regionálních a místních aspektů včetně vlivu moderních technologií na podnikání. Důraz je kladen na aplikace metod pro měření rizik a vybraných metod vícekriteriálního rozhodování pro hodnocení variant při řešení konkrétních zadání z praxe.

Povinná literatura

STIGLITZ, Joseph E. Rewriting the rules of the European economy: an agenda for growth and shared prosperity. New York, NY: W. W. Norton & Company, 2020. ISBN 978-0-393-35563-5.
ŠTVERKOVÁ, Hana. Konkurenceschopný malý a střední podnik. Uherské Hradiště: Vědecké nakladatelství Fakulty veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherském Hradišti, Vysoká škola Jagiellońská v Toruni, 2021. 170 s. ISBN 978-80-88328-12-4.
TETŘEVOVÁ, Liběna et al. Moderní trendy společenské odpovědnosti firem, univerzit a municipalit: Příklady dobré praxe z České republiky a Norska. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022. ISBN 978-80-75604-18-7 .

Doporučená literatura

DŘÍMALKA, Filip. HOT: jak uspět v digitálním světě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
FOTR, Jiří, Stanislav HÁJEK, Ivan SOUČEK, Miroslav ŠPAČEK a Emil VACÍK. Tvorba strategie a strategické plánován. 2. vyd. Praha: Grada, 2020. 416 s. ISBN 978-80-271-2499-2.
MAURYA, Ash. Lean podnikání. Praha: BizBook, 2020. 232 s. ISBN 978-80-265-0506-8 .


Jazyk výuky čeština
Kód 152-0456
Zkratka TP
Název předmětu česky Trendy v podnikání
Název předmětu anglicky Trends in entrepreneurship
Garantující katedra Katedra podnikové ekonomiky a práva
Garant předmětu doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz