1. Veřejné služby v pojetí veřejných statků. Vymezení, zabezpečování a poskytování veřejných služeb. Oblasti veřejných služeb. Teoretická východiska hodnocení výkonnosti veřejných služeb.
2. Mikroekonomické přístupy k hodnocení veřejných služeb. Ekonomická hodnota veřejných služeb a její složky. Možnosti metody kontingentního oceňování.
3. Finanční pojetí hodnocení výkonnosti veřejných služeb. Ukazatele finanční analýzy. Případová studie finanční analýzy v podmínkách nemocnice.
4. Produkční model výkonnosti ve veřejných službách. Pojetí 4E (hospodárnost, efektivnost, účelnost, rovnost).
5. Obecné metody hodnocení veřejných výdajových programů. Analytické metody minimálních nákladů, mezních nákladů, účelnosti nákladů, přínosů a nákladů.
6. Ekonomické pojetí evaluace efektivnosti. Vstupně výstupní modely alokační a technické efektivnosti. Teoretická východiska evaluace technické efektivnosti.
7. Vícekriteriální metody hodnocení statické a dynamické technické efektivnosti veřejných služeb. Model Data Envelopment Analysis, Malmquist Index. Případová studie evaluace technické efektivnosti v podmínkách veřejných knihoven.
8. Komparativní přístupy k hodnocení veřejných služeb založené na vícekriteriálním rozhodování. Případová studie evaluace zabezpečení úkolů krajů pomocí metody TOPSIS.
9. Měření a hodnocení kvality veřejných služeb. Kvalitativní parametry veřejných služeb. Model mezer kvality služeb (GAPs Model of Service Quality). Modely hodnocení spokojenosti zákazníků.
10. Standardy veřejných služeb. Cíle a klasifikace standardizace veřejných služeb. Vliv standardů na efektivnost a kvalitu veřejných služeb. Případová studie hodnotící uplatňování standardů sociálních služeb v podmínkách domova pro seniory.
11. Význam, předpoklady, možnosti a uplatňování benchmarkingu ve veřejných službách. Případové studie uplatnění benchmarkingu v podmínkách veřejné správy.
12. Principy a zaměření konceptu komplexního managementu kvality. Evaluace kvality poskytovatelů veřejných služeb dle Společného hodnotícího rámce (model CAF). Případové studie sebehodnocení dle modelu CAF v podmínkách městského úřadu.
13. Význam, předpoklady, možnosti a uplatňování procesního řízení ve veřejných službách. Normy ISO řady 9000. Případové studie uplatnění norem ISO v podmínkách školy.
14. Hodnocení společenské odpovědnosti organizací ve veřejném sektoru. Oblasti hodnocení společenské odpovědnosti. Možnosti a uplatnění metody Corporate Social Responsibility.
2. Mikroekonomické přístupy k hodnocení veřejných služeb. Ekonomická hodnota veřejných služeb a její složky. Možnosti metody kontingentního oceňování.
3. Finanční pojetí hodnocení výkonnosti veřejných služeb. Ukazatele finanční analýzy. Případová studie finanční analýzy v podmínkách nemocnice.
4. Produkční model výkonnosti ve veřejných službách. Pojetí 4E (hospodárnost, efektivnost, účelnost, rovnost).
5. Obecné metody hodnocení veřejných výdajových programů. Analytické metody minimálních nákladů, mezních nákladů, účelnosti nákladů, přínosů a nákladů.
6. Ekonomické pojetí evaluace efektivnosti. Vstupně výstupní modely alokační a technické efektivnosti. Teoretická východiska evaluace technické efektivnosti.
7. Vícekriteriální metody hodnocení statické a dynamické technické efektivnosti veřejných služeb. Model Data Envelopment Analysis, Malmquist Index. Případová studie evaluace technické efektivnosti v podmínkách veřejných knihoven.
8. Komparativní přístupy k hodnocení veřejných služeb založené na vícekriteriálním rozhodování. Případová studie evaluace zabezpečení úkolů krajů pomocí metody TOPSIS.
9. Měření a hodnocení kvality veřejných služeb. Kvalitativní parametry veřejných služeb. Model mezer kvality služeb (GAPs Model of Service Quality). Modely hodnocení spokojenosti zákazníků.
10. Standardy veřejných služeb. Cíle a klasifikace standardizace veřejných služeb. Vliv standardů na efektivnost a kvalitu veřejných služeb. Případová studie hodnotící uplatňování standardů sociálních služeb v podmínkách domova pro seniory.
11. Význam, předpoklady, možnosti a uplatňování benchmarkingu ve veřejných službách. Případové studie uplatnění benchmarkingu v podmínkách veřejné správy.
12. Principy a zaměření konceptu komplexního managementu kvality. Evaluace kvality poskytovatelů veřejných služeb dle Společného hodnotícího rámce (model CAF). Případové studie sebehodnocení dle modelu CAF v podmínkách městského úřadu.
13. Význam, předpoklady, možnosti a uplatňování procesního řízení ve veřejných službách. Normy ISO řady 9000. Případové studie uplatnění norem ISO v podmínkách školy.
14. Hodnocení společenské odpovědnosti organizací ve veřejném sektoru. Oblasti hodnocení společenské odpovědnosti. Možnosti a uplatnění metody Corporate Social Responsibility.