Předmět seznamuje se základními principy a algoritmy počítačové grafiky. Naučí
studenty pracovat s výkonným grafickým systémem CorelDRAW! 11
1. Historie zobrazování. Analogový a digitální signál. Vektorová a rastrová grafika. HW a SW pro grafiku. Grafika v MS Office.
2. Fyziologie vidění. Obraz v škále šedých odstínů. Barva v počítačové grafice. Testy barevné citlivosti.
3. Redukce barevné škály. Ztrátová a bezeztrátová komprese. Grafické rastrové formáty.
4. Základy zpracování rastrového obrazu. Shannonova věta. Filtrování
obrazu: vyhlazování, potlačení šumu, ostření.
5. 2D vektorová grafika - parametrické modely křivek. Nástroje pro 2D modelování.
6. 3D vektorová grafika. Princípy vektorových modelovacích systémů.
7. Princip 3D vidění. Vizualizační nástroje. Grafický HW.
Povinná literatura
Murray, J. D., vanRyper, W.: Encyklopedie grafických formátů. Computer Press,
Praha 1995
Sobota, B., Milián, J.: Grafické formáty. Kopp, České Budějovice 1996
Sobota, B., Miliánová, L., Milián, J.: Grafické editory. Kopp, České
Budějovice 1997
Žára, J., Limpouch, A., Beneš, B., Werner, T.: Počítačová grafika - principy a
algoritmy. Grada, Praha 1993
Doporučená literatura
K tomuto předmětu nebyla specifikována doporučená literatura.