Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Grafické systémy

Anotace

Předmět seznamuje se základními principy a algoritmy počítačové grafiky. Naučí
studenty pracovat s výkonným grafickým systémem CorelDRAW! 11

1. Historie zobrazování. Analogový a digitální signál. Vektorová a rastrová grafika. HW a SW pro grafiku. Grafika v MS Office.

2. Fyziologie vidění. Obraz v škále šedých odstínů. Barva v počítačové grafice. Testy barevné citlivosti.

3. Redukce barevné škály. Ztrátová a bezeztrátová komprese. Grafické rastrové formáty.

4. Základy zpracování rastrového obrazu. Shannonova věta. Filtrování
obrazu: vyhlazování, potlačení šumu, ostření.

5. 2D vektorová grafika - parametrické modely křivek. Nástroje pro 2D modelování.

6. 3D vektorová grafika. Princípy vektorových modelovacích systémů.

7. Princip 3D vidění. Vizualizační nástroje. Grafický HW.

Povinná literatura

Murray, J. D., vanRyper, W.: Encyklopedie grafických formátů. Computer Press,
Praha 1995
Sobota, B., Milián, J.: Grafické formáty. Kopp, České Budějovice 1996
Sobota, B., Miliánová, L., Milián, J.: Grafické editory. Kopp, České
Budějovice 1997
Žára, J., Limpouch, A., Beneš, B., Werner, T.: Počítačová grafika - principy a
algoritmy. Grada, Praha 1993

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována doporučená literatura.


Jazyk výuky čeština, čeština
Kód 155-0336
Zkratka GS
Název předmětu česky Grafické systémy
Název předmětu anglicky Graphic Systems
Garantující katedra Katedra aplikované informatiky
Garant předmětu Mgr. Alexej Kolcun, CSc.