Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Makroekonomická analýza A

Cíle předmětu

- navrhnout design výzkumu a realizovat jej tak, aby poskytoval relevantní výsledky
- kriticky hodnotit relevanci dostupných empirických studií
- vytvořit si vlastní data pro makroekonomickou i mikroekonomickou analýzu
- vybrat vhodnou metodu sběru dat
- posoudit reprezentativnost použitého vzorku
- analyzovat data pomocí základních statistických testů v programu STATA
- interpretovat výsledky analýz

Povinná literatura

Disman, M. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum, Praha.
De Vaus, David (2002). Surveys in social research. 5th ed. London: Routledge. ISBN 0-415-26857-5 
Minot, N. (2009). Using STATA for Survey Data Analysis. International Food Policy Research Institute, Washington D.C.

Doporučená literatura

Nussbaumer Knaflic, C. (2015). Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. 1st ed. New York: Wiley. ISBN 1119002257 .


Jazyk výuky angličtina
Kód 156-0512
Zkratka MA A
Název předmětu česky Makroekonomická analýza A
Název předmětu anglicky Macroeconomic analysis A
Garantující katedra Katedra národohospodářská
Garant předmětu doc. Ing. Jiří Balcar, Ph.D., MBA