Předmět se zaměřuje na výuku základů programování v jazyce Processing prostřednictvím tvorby her a interaktivních vizuálních aplikací. Studenti se naučí strukturované i objektově orientované programování a aplikují jej na tvorbu dynamických animací, herních scénářů a jednoduchých fyzikálních simulací. Kurz je navržen tak, aby programování bylo zábavné a intuitivní, přičemž závěrečným cílem je vytvoření plnohodnotné hry.
1 Úvod do programovacího prostředí Processing, základní syntaxe.
2 Podmínky, cykly a jejich využití v animacích, první interaktivní simulace.
3 Úvod do objektově orientovaného programování – tvorba tříd a objektů.
4 Herní fyzika: gravitace a kolize, ovládání postavy a uživatelské interakce.
5-6 Implementace příhradové konstrukce.
7 Příklady semestrálních prací.
8 Ukázka jiných programovacích jazyků.
9-12 Individuální práce na semestrálním herním projektu, konzultace.
13 Prezentace výsledků a závěrečná diskuze.
Způsob hodnocení
• Semestrální herní projekt (100 %)
1 Úvod do programovacího prostředí Processing, základní syntaxe.
2 Podmínky, cykly a jejich využití v animacích, první interaktivní simulace.
3 Úvod do objektově orientovaného programování – tvorba tříd a objektů.
4 Herní fyzika: gravitace a kolize, ovládání postavy a uživatelské interakce.
5-6 Implementace příhradové konstrukce.
7 Příklady semestrálních prací.
8 Ukázka jiných programovacích jazyků.
9-12 Individuální práce na semestrálním herním projektu, konzultace.
13 Prezentace výsledků a závěrečná diskuze.
Způsob hodnocení
• Semestrální herní projekt (100 %)