Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základy programování v jazyce Processing

Cíle předmětu

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základy programování v jazyce Processing zábavnou a interaktivní formou. Klíčovým prvkem kurzu je zaměření na vizuální efekty a herní mechaniky, což studentům umožňuje osvojit si programování prostřednictvím zábavných a kreativních úloh. Ve výsledku studenti vytvoří vlastní hru, která propojí všechny získané dovednosti.

Studenti by se měli naučit:
• efektivně pracovat s programovacím prostředím Processing,
• aplikovat základní algoritmické konstrukce (podmínky, cykly, funkce),
• vytvářet interaktivní grafické aplikace a animace,
• používat objektově orientované programování pro vývoj herních mechanik,
• implementovat základní fyzikální simulace pohybu objektů,
• navrhnout a naprogramovat jednoduchou počítačovou hru.
Předmět klade důraz na hravou formu výuky, kdy studenti ihned vidí výsledky svého kódu a mohou experimentovat s vizuálními a herními prvky.

Povinná literatura

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Doporučená literatura

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Jazyk výuky čeština
Kód 230-0234
Zkratka ZPJP
Název předmětu česky Základy programování v jazyce Processing
Název předmětu anglicky Introduction to programming language Processing
Garantující katedra Katedra matematiky
Garant předmětu Ing. Tadeáš Světlík