Seminář je zaměřen na projektové uvažování v oblasti kultury, koncipování vlastního projektu a zohlednění všech organizačních a řídících faktorů specifických pro danou oblast. Cílem je připravit frekventanty na základní a běžné strukturální zákonitosti managementu kultury, stejně jako na organizaci eventů a krizový management. V rámci úvodních setkání budou osvětlena tato témata:
a) Typ organizací a podnikání v kultuře
b) Development kulturního projektu a jeho náležitosti
c) Specifika jednotlivých kulturních a uměleckých oblastí
d) Téma, mapování trhu a positioning
e) Kalibrace, timing a lokalizace, volba cílových skupin projektových či institucionálních aktivit
f) Vytváření image, advokační strategie
g) Sestavení týmu a struktura personálního zajištění
h) Financování a udržitelný byznys model
i) Marketing, public relations, databáze a archív
j) Vyhodnocení a podklady pro další rozvoj projektu
Samostatné projekty budou orientovány na zájmové aktivity frekventantů, u nichž bude individuálně diskutován potenciál rozvoje a koncepčního uchopení, případně budoucí realizace. V rámci písemných prací bude designován vlastní projekt dle předchozí matrice a po nastudování odborné literatury. Projekty budou prezentovány a analyzovány v kooperaci s ostatními účastníky semináře, aby byla vytěžena možnost efektivní zpětné vazby.