Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Management kultury

Anotace

Seminář je zaměřen na projektové uvažování v oblasti kultury, koncipování vlastního projektu a zohlednění všech organizačních a řídících faktorů specifických pro danou oblast. Cílem je připravit frekventanty na základní a běžné strukturální zákonitosti managementu kultury, stejně jako na organizaci eventů a krizový management. V rámci úvodních setkání budou osvětlena tato témata:
a) Typ organizací a podnikání v kultuře
b) Development kulturního projektu a jeho náležitosti
c) Specifika jednotlivých kulturních a uměleckých oblastí
d) Téma, mapování trhu a positioning
e) Kalibrace, timing a lokalizace, volba cílových skupin projektových či institucionálních aktivit
f) Vytváření image, advokační strategie
g) Sestavení týmu a struktura personálního zajištění
h) Financování a udržitelný byznys model
i) Marketing, public relations, databáze a archív
j) Vyhodnocení a podklady pro další rozvoj projektu
Samostatné projekty budou orientovány na zájmové aktivity frekventantů, u nichž bude individuálně diskutován potenciál rozvoje a koncepčního uchopení, případně budoucí realizace. V rámci písemných prací bude designován vlastní projekt dle předchozí matrice a po nastudování odborné literatury. Projekty budou prezentovány a analyzovány v kooperaci s ostatními účastníky semináře, aby byla vytěžena možnost efektivní zpětné vazby.

Povinná literatura

Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo. Pražská scéna 2004.
Gagoort Giep: Umělecký management v podnikatelském stylu. KANT 2010.
Lukasz Wróblewski: Culture Management: Strategy and marketing aspects. Logos Verlag Berlin 2017.

Doporučená literatura

Vojík Vladimír: Podnikání v kultuře a umění. Wolters Kluwer v ČR 2009.
Pernica Petr: Nový pohled na kulturu: Logistika kultury. Academia 2017.


Jazyk výuky čeština
Kód 330-7034
Zkratka MK
Název předmětu česky Management kultury
Název předmětu anglicky Management of Culture
Garantující katedra Katedra aplikované mechaniky
Garant předmětu Mgr. Petr Bilík, Ph.D.