Dějiny designu 1950‒2010
• 1.-2. týden ‒ design 50. let ‒ hospodářský zázrak, organický design, biomorfní moderna, konzum a pokrok, americký sen, designérské baroko, tradice a pokrok, skandinávský design.
• 3. týden ‒ design 50. let v Československu ‒ socialistický realismus, bruselský styl, Světová výstava EXPO 1958 v Bruselu, Zdeněk Kovář.
• 4.-5. týden ‒ design 60. let ‒ hospodářský zázrak na vrcholu, pokrok v technice (vesmírná technika, sci-fi filmy, zpracování plastů jako inspirace), moderna v Německu, Gute Form (dobrý design), Vysoká škola návrhářství (Hochschule für Gestaltung) v Ulmu, moderna v Itálii, Bel Disegno (elegantní moderna), pop-design (vysoké vs. nízké, krásné vs. komerční), radikální design (anti-design), Superstudio.
• 6.-7. týden ‒ design 70. let ‒ krize funkcionalismu, experiment a anti-design, pokračovatelé radikálního designu, studio Alchimia, postmoderní architektura, postmoderní design, fascinace technikou, japonská spotřební elektronika, black-box design, high-tech architektura, kritika konzumní společnosti (ropná krize, ekonomická krize, ekologické hrozby), humanistický design.
• 8.-10. týden ‒ design 80. let ‒ desetiletí designu (nárůst zájmu o design, medializace designu i designérů, produkty jako kultovní objekty), postmoderna 80. let, studio Memphis, „nový design“ v Evropě, Philippe Starck, Bořek Šípek, skupina Atika („český Memphis“), high-tech architektura, high-tech design, počítač a navrhování, CAD (Computer Aided Design), CAM (Computer Aided Manufacturing).
• 11.-12. týden ‒ design 90. let ‒ desetiletí komunikačních technologií, období odpovědnosti, minimalismus, „zelený design“, recyklace materiálů, úspory energie, destrukce hranice mezi modernou a postmodernou, syntéza protikladných principů („postmoderní moderna“, „moderní postmoderna“), „home office“ design, Ingo Maurer, Apple, „emotivní racionalismus“, studio Droog Design („Memphis 90. let“), nizozemský produktový design.
• 13.-14. týden ‒ začátek 21. století ‒ technický optimismus, nova vlna zájmu o výzkum kosmu, nové technologie, digitální projektování, rapid prototyping, problém „počítačové manýry“ (počítačový formalismus), potenciál Internetu, pokračující miniaturizace, přístroje integrující vícero zařízení, humanizace nemateriálních technologických produktů, Apple a Jonathan Ive (nové technologie a kulturní tradice), nanotechnologie, nové materiály, protikladné vlastnosti (pěnové kovy, pružná keramika), transparentnost materiálu, nový dekorativismus, Materialise, oživování řemeslné práce, Marcel Wanders, Mooi, stírání hranice mezi průmyslem a řemeslem / mezi volným uměním a designem, „kritický design“, spojení kreativity člověka a stroje, „parametrický design“, budoucnost designu, udržitelný rozvoj, humanistické hodnoty.
• 1.-2. týden ‒ design 50. let ‒ hospodářský zázrak, organický design, biomorfní moderna, konzum a pokrok, americký sen, designérské baroko, tradice a pokrok, skandinávský design.
• 3. týden ‒ design 50. let v Československu ‒ socialistický realismus, bruselský styl, Světová výstava EXPO 1958 v Bruselu, Zdeněk Kovář.
• 4.-5. týden ‒ design 60. let ‒ hospodářský zázrak na vrcholu, pokrok v technice (vesmírná technika, sci-fi filmy, zpracování plastů jako inspirace), moderna v Německu, Gute Form (dobrý design), Vysoká škola návrhářství (Hochschule für Gestaltung) v Ulmu, moderna v Itálii, Bel Disegno (elegantní moderna), pop-design (vysoké vs. nízké, krásné vs. komerční), radikální design (anti-design), Superstudio.
• 6.-7. týden ‒ design 70. let ‒ krize funkcionalismu, experiment a anti-design, pokračovatelé radikálního designu, studio Alchimia, postmoderní architektura, postmoderní design, fascinace technikou, japonská spotřební elektronika, black-box design, high-tech architektura, kritika konzumní společnosti (ropná krize, ekonomická krize, ekologické hrozby), humanistický design.
• 8.-10. týden ‒ design 80. let ‒ desetiletí designu (nárůst zájmu o design, medializace designu i designérů, produkty jako kultovní objekty), postmoderna 80. let, studio Memphis, „nový design“ v Evropě, Philippe Starck, Bořek Šípek, skupina Atika („český Memphis“), high-tech architektura, high-tech design, počítač a navrhování, CAD (Computer Aided Design), CAM (Computer Aided Manufacturing).
• 11.-12. týden ‒ design 90. let ‒ desetiletí komunikačních technologií, období odpovědnosti, minimalismus, „zelený design“, recyklace materiálů, úspory energie, destrukce hranice mezi modernou a postmodernou, syntéza protikladných principů („postmoderní moderna“, „moderní postmoderna“), „home office“ design, Ingo Maurer, Apple, „emotivní racionalismus“, studio Droog Design („Memphis 90. let“), nizozemský produktový design.
• 13.-14. týden ‒ začátek 21. století ‒ technický optimismus, nova vlna zájmu o výzkum kosmu, nové technologie, digitální projektování, rapid prototyping, problém „počítačové manýry“ (počítačový formalismus), potenciál Internetu, pokračující miniaturizace, přístroje integrující vícero zařízení, humanizace nemateriálních technologických produktů, Apple a Jonathan Ive (nové technologie a kulturní tradice), nanotechnologie, nové materiály, protikladné vlastnosti (pěnové kovy, pružná keramika), transparentnost materiálu, nový dekorativismus, Materialise, oživování řemeslné práce, Marcel Wanders, Mooi, stírání hranice mezi průmyslem a řemeslem / mezi volným uměním a designem, „kritický design“, spojení kreativity člověka a stroje, „parametrický design“, budoucnost designu, udržitelný rozvoj, humanistické hodnoty.