Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Virtuální a rozšířená realita v průmyslu

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 352-0557/01
Zkratka VRRP
Název předmětu česky Virtuální a rozšířená realita v průmyslu
Název předmětu anglicky Virtual and augmented reality in industry
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra automatizační techniky a řízení
Garant předmětu Ing. Pavel Smutný, Ph.D.

Subject syllabus

PŘEDNÁŠKY
1. Úvod do virtuální a rozšířené reality (VR, AR) – základní pojmy a historie
2. Hardware pro virtuální realitu – headsety
3. Hardware pro rozšířenou realitu – mobilní zařízení, brýle
4. Software pro virtuální realitu – srovnání nástrojů na tvorbu
5. Software pro rozšířenou realitu – srovnání nástrojů na tvorbu
6. Analýza, návrh a proces tvorby aplikace
7. Návrhové myšlení, etika a doporučené postupy při tvorbě aplikace
8. Scénář, prototypování, testování aplikace
9. Tvorba VR a AR aplikace s využitím 360° kamery
10. 3D modelování VR a AR aplikace
11. Distribuce a marketing VR a AR aplikací
12. Výzvy pro virtuální realitu – vykreslení reality, zdravotní dopady
13. Virtuální realita jako nástroj pro trénink
14. Použití virtuální a rozšířené reality v logistice
CVIČENÍ
1. Praktické seznámení se s aplikacemi rozšířené reality
2. Praktické seznámení se s aplikacemi virtuální reality
3. Tvorba aplikace rozšířené reality – rozdělení do týmů, návrh aplikace
4. Tvorba aplikace rozšířené reality – výběr nástroje pro tvorbu
5. Tvorba aplikace rozšířené reality – zpracování aplikace 1. část
6. Tvorba aplikace rozšířené reality – zpracování aplikace 2. část
7. Tvorba aplikace rozšířené reality – dokončení a testování aplikace
8. Představení a hodnocení výsledků týmových projektů
9. Tvorba aplikace virtuální reality – rozdělení do týmů, návrh aplikace
10. Tvorba aplikace virtuální reality – výběr nástroje pro tvorbu
11. Tvorba aplikace virtuální reality – zpracování aplikace 1. část
12. Tvorba aplikace virtuální reality – zpracování aplikace 2. část
13. Tvorba aplikace virtuální reality – dokončení a testování aplikace
14. Představení a hodnocení výsledků týmových projektů

E-learning

Literature

SCHMALSTIEG, Dieter a Tobias HÖLLERER. Augmented reality: principles and practice. Boston: Addison-Wesley, [2016]. Addison-Wesley usability and HCI series. ISBN 978-0-321-88357-5 .

SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding virtual reality. Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 978-1-55860-353-0 .

Advised literature

MULLEN, Tony. Prototyping augmented reality. Indianapolis: Wiley, c2011. Serious skills. ISBN 978-1-118-03663-1.

KIPPER, Gregory a Joseph RAMPOLLA. Augmented reality: an emerging technologies guide to AR. Waltham: Syngress/Elsevier, c2013. ISBN 978-1-59749-733-6.