Přednášky:
3D zobrazovací řetězec.
Afinní a projektivní transformace a jejich maticová reprezentace. Transformační matice pro elementární transformace.
Odvození transformačních matic pro různé způsoby zobrazení.
Výpočet osvětlení. Phongův model osvětlení. Rasterizace. Gouraudovo a Phongovo stínování. Výpočet viditelnosti metodou z-buffer.
Nanášení textury. Ořezání částí objektů ležících mimo zorné pole.
OpenGL: Koncepce standardu. Kresba grafických objektů a nastavení atributů. Display list. Modelovací a zobrazovací transformace. Kompozice transformací.
OpenGL: Osvětlení. Definice materiálových vlastností. Nanášení textury.
OpenGL: Kreslení křivek a ploch. Výběr nakreslených objektů.
Počítačové laboratoře:
Na cvičeních posluchači vypracují pod vedením vyučujícího rozsáhlejší zobrazovací program a jeden drobný program v OpenGL.
3D zobrazovací řetězec.
Afinní a projektivní transformace a jejich maticová reprezentace. Transformační matice pro elementární transformace.
Odvození transformačních matic pro různé způsoby zobrazení.
Výpočet osvětlení. Phongův model osvětlení. Rasterizace. Gouraudovo a Phongovo stínování. Výpočet viditelnosti metodou z-buffer.
Nanášení textury. Ořezání částí objektů ležících mimo zorné pole.
OpenGL: Koncepce standardu. Kresba grafických objektů a nastavení atributů. Display list. Modelovací a zobrazovací transformace. Kompozice transformací.
OpenGL: Osvětlení. Definice materiálových vlastností. Nanášení textury.
OpenGL: Kreslení křivek a ploch. Výběr nakreslených objektů.
Počítačové laboratoře:
Na cvičeních posluchači vypracují pod vedením vyučujícího rozsáhlejší zobrazovací program a jeden drobný program v OpenGL.