Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Konstruování efektivních algoritmů v počítačové grafice a geometrii

Anotace

Předmět se zaměřuje na otázku jak konstruovat geometrické algoritmy, které vykazují nízkou časovou a paměťovou složitost. Probírány jsou zejména tyto okruhy otázek: Složitost problému a složitost algoritmu. Problém lokalizace bodu v planární mapě. Problém vyhledání bodů padnoucích do dané oblasti. Konvexní obal. Problémy vzdálenosti a blízkosti. Voronoiův diagram. Triangulace. Problémy protínání. Problémy viditelnosti.

Povinná literatura

E.Sojka, Počítačová geometrie, texty přednášek, 1994-9.
M. de Berg, M. van Kreveld, M. Overmars, O. Schwarzkopf, Computational Geometry: Algorithms and Applications, Springer, 1997 (ISBN 3-540-61270-X).

Doporučená literatura

J. O'Rourke, Computational Geometry in C, Cambridge University Press, 1994 (ISBN 0-521-44034-3 , ISBN 0-521-44592-2 ).
P.F. Preparata and M.I. Shamos, Computational geometry: An Introduction, Springer, 1985 (ISBN 0-387-96131-3).


Jazyk výuky čeština
Kód 456-0108
Zkratka KEA
Název předmětu česky Konstruování efektivních algoritmů v počítačové grafice a geometrii
Název předmětu anglicky Computational Geometry
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu doc. Dr. Ing. Eduard Sojka