Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2021/2022

Informační systémy pro elektronické podnikání

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 460-2020/01
Zkratka ISEP
Název předmětu česky Informační systémy pro elektronické podnikání
Název předmětu anglicky Information Systems for E-business
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D.

Osnova předmětu

Náplň přednášek:
• Základní směry podnikání na internetu, moderní směry podnikání, vysvětlení základních pojmů (B2B, B2C, B2G atd.)
• Specifikace podnikatelského záměru, ocenění nákladů a zisků, realizovatelnost záměru
• Cenová politika, metody stanovení ceny, ceny v rámci Evropské unie, odhad nákladů spojených s realizací podnikatelského záměru
• Skladová evidence a logistika skladových zásob, základní principy, výpočty, evidence, legislativa
• Sledování statistik webových aplikací, základní ukazatele, SEO optimalizace, testování kvality zpracování internetových stránek vzhledem k podnikatelskému záměru
• Marketing v oblasti internetu, reklamní kampaně, sledování jejich úspěšnosti a vytíženosti
• Právní formy pro elektronické podnikání, živnostenská oprávnění, koncese, obchodní a občanský zákoník ve vztahu k elektronickému podnikání, Ochrana osobních údajů, práva a povinnosti v rámci států evropské unie
• Image a firemní identita, počítačový design, logotypy, vizuální styly, korporátní manuály, uživatelské rozhraní
• Elektronické platební kanály, příjem elektronických plateb, kreditní karty, bankovní převody, elektronické bankovnictví a jeho provázanost na účetní aplikace, mezibankovní styk, zahraniční platby
• Péče o zákazníky, CRM systémy, nabídka, poptávka, reklamace, servis, helpdesk, základy komunikace se zákazníkem
• Organizace a řízení zdrojů IT/IS, Outsourcing, outplacement, offshoring
• Manažerské schopnosti, práce v týmu, organizace skupinové práce, projektové řízení, plánování
• Financování podnikatelských záměru, úvěry, půjčky, granty, inkubátory
Náplň cvičení:
Cílem cvičení je demonstrovat na praktických příkladech problematiku prezentovanou na přednáškách, student si vyzkouší pozice: vlastníka podnikatelského záměru, programátora, marketingového analytika, finančního poradce, zákazníka, pracovníka střediska péče o zákazníky.
Aktivita studenta na cvičeních je směrována k vlastní tvůrčí práci, iniciativě, diskusi, kritickému pohledu na dané téma. Student by měl být schopen obhájit vlastní podnikatelský záměr, kriticky a konstruktivně přispět k řešení problémů ostatních studentů.

Rozvrh cvičení:
• Úvod do problematiky elektronického podnikání
• Vymezení podnikatelského záměru
• Určení ceny produktu, služby, ziskovost, odhad nákladů
• Sestavení marketingové a reklamní strategie
• Určení vhodné právní formy pro podnikatelský záměr
• Vizuální prezentace produktu či služby
• Skladová evidence a distribuce
• Platební kanály
• Prezentace dosažených výsledků
• Práce v týmu, organizace týmové spolupráce, rozdělování úkolů, plánování

Povinná literatura

E-komerce – internetový a mobilní marketing od A do Z, Jiří Sedláček, nakladatelství BEN, ISBN 80-7300-195-0 (číslo u nás v knihovně 264059 regál 65)

Image a firemní identita, Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, nakladatelství GRADA ISBN 978-80-247-2790-5 (číslo u nás v knihovně 271998 regál 65)

Informační systémy a elektronické podnikání, Jan Pour a kolektiv, Skripta VŠE, ISBN 80-245-0227-5(259820)

DONÁT, J. E-business pro manažery Praha Grada 2000 80-247-9001-7

Elektronické podnikání, Jan Chromý, Vysoká škola hotelová Praha, ISBN 978-80-86578-96-5 

Doporučená literatura

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tvorba Business modelů, cPress 2012, ISBN 978-80-265-0025-4
A. Osterwalder, Y. Pigneur, G. Bernarda, A. Smith, Vydělávejte svými nápady, cPress 2015, ISBN 978-80-265-0452-8