Soft skills neboli měkké kompetence se dostávají do centra pozornosti všech, kdo chtějí tradiční vzdělávací systém přizpůsobit potřebám současného trhu práce. Průzkumy mezi zaměstnavateli všech oborů a velikostí opakovaně potvrzují poptávku po rozvoji měkkých kompetencí zaměstnanců, a to včetně těch, kdo na trh práce vstupují po škole. Zaměstnavatelé volají po tom, aby cílený rozvoj soft skills probíhal již během studia. Na tuto poptávku reaguje i navrhovaný volitelný předmět „Soft Skills“. Rozvoj soft skills je založen na učení zkušenostním. Tradiční model je vystřídán partnerským vztahem lektora a účastníků, přednášku nahrazují cvičení, obě strany se něco nového dozvídají a vzájemně se obohacují. Učební situace vycházejí z reality a nejdůležitějším prvkem jsou prožitky / nabytí konkrétních zkušeností, se kterými se dále pracuje. Stavět jen a jen na prožitcích by však nejspíš bylo málo. Teoretické zázemí k tomu, co se na cvičeních k rozvoji kompetencí odehrává, je shrnuto v tzv. Průvodci kompetencí. Lektor s ním pracuje buď přímo, nebo se na něj během tréninku odvolává. Tréninky soft skills jsou obohaceny používáním interaktivních DVD programů.
Osnova předmětu:
Náplň cvičení u tabule:
Diagnostika potenciálu osobnosti.
Kompetence k efektivní komunikaci.
Kompetence ke spolupráci.
Kompetence k orientaci na zákazníka.
Kompetence k flexibilitě.
Kompetence k výkonnosti.
Kompetence k aktivnímu přístupu.
Kompetence k zvládání zátěže.