Přednášky budou sloužit jako vstupní bod pro cvičení. Kladou si za cíl uvést posluchače do problematiky a nastínit následnou práci na cvičeních.
Přednášky budou zahrnovat přinejmenším tato témata:
- typový systém, od základních datových typů po objektové, typové konverze
- práce s pointery a referencemi, základní princip tzv. „smart pointers“
- kontrola běhu programu
- operátory, jejich přetěžování
- principy OOP promítnuté do jazyka C++
- standard library:
-- systém výjimek
-- iterátory a jejich typy
-- práce se soubory
-- tvorba konzolové aplikace
-- další vybrané třídy z STL
Témata cvičení budou navazovat na přednášky, které rozšíří v praktické rovině programování.
- Základní datové typy, struct, union
- Možnosti alokace paměti, pointery, reference, smart pointers
- Kontrola běhu programu
- Operátory, jejich přetěžování, bitové operátory a jejich využití
- Principy OOP promítnuté do jazyka C++
- Obeznámení se se standardní knihovnou a konceptem jejich tříd
- Výjimky a jejich využití
- Konstrukce různých typů iterátorů a jejich využití
- Práce s textovými a binárními soubory
- Případová studie: Tvorba komplexnější konzolové aplikace - zpracování dat
- Další vybrané třídy z STL
- Ověření znalostí
Přednášky budou zahrnovat přinejmenším tato témata:
- typový systém, od základních datových typů po objektové, typové konverze
- práce s pointery a referencemi, základní princip tzv. „smart pointers“
- kontrola běhu programu
- operátory, jejich přetěžování
- principy OOP promítnuté do jazyka C++
- standard library:
-- systém výjimek
-- iterátory a jejich typy
-- práce se soubory
-- tvorba konzolové aplikace
-- další vybrané třídy z STL
Témata cvičení budou navazovat na přednášky, které rozšíří v praktické rovině programování.
- Základní datové typy, struct, union
- Možnosti alokace paměti, pointery, reference, smart pointers
- Kontrola běhu programu
- Operátory, jejich přetěžování, bitové operátory a jejich využití
- Principy OOP promítnuté do jazyka C++
- Obeznámení se se standardní knihovnou a konceptem jejich tříd
- Výjimky a jejich využití
- Konstrukce různých typů iterátorů a jejich využití
- Práce s textovými a binárními soubory
- Případová studie: Tvorba komplexnější konzolové aplikace - zpracování dat
- Další vybrané třídy z STL
- Ověření znalostí