Předmět plynule navazuje na vyučovaný předmět Paralelní algoritmy I (PAI). Znalosti z tohoto předmětu tvoří předpoklad pro pochopení nově probíraných témat. Vybraná a odpřednášená témata se stanou základem pro praktická cvičení, na kterých se studenti seznámí mimo jiné s konkrétním využitím architektury nVidia CUDA a souvisejícími nástroji pro řešení paralelních úloh s využitím GPU. Předpokladem úspěšného absolvování předmětu je zvládnutí programovacích technik v kombinaci s řešením konkrétních úloh z oblasti HPC.
Literature
[1] Bjarne Stroustrup. The C++ Programming Language, 4th Edition. Addison-Wesley Professional, 4th edition, 5 2013.
[2] Graham Sellers, Richard S. Wright, and Nicholas Haemel. OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference (6th Edition). Addison-Wesley Professional, 6th edition, 7 2013.
[3] John Cheng, Max Grossman, and Ty McKercher. Professional CUDA C Programming. Wrox, 1st edition, 9 2014.
[4] Soyata, Tolga. GPU parallel program development using CUDA. CRC Press, 2018.
Advised literature
[1] Bjarne Stroustrup. The C++ Programming Language, 4th Edition. Addison-Wesley Professional, 4th edition, 5 2013.
[2] John Cheng, Max Grossman, and Ty McKercher. Professional CUDA C Programming. Wrox, 1st edition, 9 2014.
[3] Tuomanen, Brian. Hands-On GPU Programming with Python and CUDA: Explore high-performance parallel computing with CUDA. Packt Publishing Ltd, 2018.
[4] Volodymyr Kindratenko, editor. Numerical Computations with GPUs. Springer, 2014 edition, 7 2014.
[5] Vaidya, Bhaumik. Hands-On GPU-Accelerated Computer Vision with OpenCV and CUDA: Effective techniques for processing complex image data in real time using GPUs. Packt Publishing Ltd, 2018.
[6] Jung W. Suh and Youngmin Kim. Accelerating MATLAB with GPU Computing: A Primer with Examples. Morgan Kaufmann, 1st edition, 12 2013.