Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Mezinárodní turismus a jeho nové trendy

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 541-3506/01
Zkratka MTT
Název předmětu česky Mezinárodní turismus a jeho nové trendy
Název předmětu anglicky International Tourism and Its New Trends
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra geologického inženýrství
Garant předmětu Ing. Dominik Niemiec, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Turismus jako světový fenomén, postavení a význam turismu ve světové ekonomice
2. Hlavní světové trhy mezinárodního turismu, význam mezinárodních organizací pro mezinárodní turismus
3. Předpokládané trendy a aktuální problémy mezinárodního turismu
4. Nové trendy gastronomického cestovního ruchu
5. Nové trendy zdravotního (léčebného) cestovního ruchu (Medical tourism)
6. Nové trendy dobrodružného a temného cestovního ruchu
7. Nové trendy event turismu a dobrovolnického cestovního ruchu
8. Nové trendy svatebního cestovního ruchu
9. Nové trendy filmového turismu
10. Nové trendy vesmírného cestovního ruchu
11. Nové trendy cestovního ruchu seniorů a osob se zdravotním postižením
12. Nové trendy cestovního ruchu zaměřeného na segment LOHAS a na sexuální menšiny – LGBT tourism
13. Nové trendy cestovního ruchu „košer“ (Kosher tourism) a „halal“ (Halal tourism)

Povinná literatura

HAMARNEHOVÁ, I.: Geografie turismu: mimoevropská teritoria. Praha: Grada 2012, 224 s. ISBN 978-80-247-4430-8
KOTÍKOVÁ, H.: Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Grada 2013, 208 s. ISBN 978-80-247-4603-6
PALATKOVÁ, M.: Mezinárodní turismus: 2., aktualizované a rozšířené vydání. Grada 2013, 256 s. ISBN 978-80-247-4862-7
FAYOS-SOLÀ, E., COOPER, C.: The Future of Tourism: Innovation and Sustainability. Springer 2018, 337 s. ISBN 978-3-319-89941-1 

Doporučená literatura

CONRADY, R., BUCK, M.: Trends and Issues in Global Tourism 2011. Springer Science & Business Media 2011, 342 s. ISBN 978-3-642-17767-5 
DHAR, P. N.: International Tourism: Emerging Challenges and Future Prospects. 2. vyd. Kanishka 2000, 326 s. ISBN 978-81-7391-363-1 
KOSTKOVÁ, M., NĚMČANSKÝ M., TORČÍKOVÁ, E.: Management služeb cestovního ruchu. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné 2009. ISBN 978-80-7248-510-9
TITTELBACHOVÁ, Š.: Turismus a veřejná správa: průniky, dysfunkce, problémy, šance: státní politika turismu České republiky: systémový přístup k řešení problémů. Praha: Grada 2011. ISBN 978-80-247-3842-0