Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketing v surovinovém průmyslu

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0151/01
Zkratka MSP
Název předmětu česky Marketing v surovinovém průmyslu
Název předmětu anglicky Marketing in Raw Materials Industry
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.

Subject syllabus

1. Historie, vývoj, vliv, význam marketingu.
2. Moderní pojetí marketingu.
3. Marketing v surovinovém průmyslu.
4. Specifika trhů v surovinovém průmyslu.
5. Klasifikace průmyslového zboží.
6. Systém marketingu.
7. Prvky marketingového mixu.
8. Produkt: stadia životnosti produktu, výrobkové analýzy.
9. Cena: proces stanovení ceny, faktory ovlivňující cenu průmyslových produktů.
10. Distribuce: způsoby distribuce zboží v surovinovém průmyslu.
11. Reklama a komunikace v průmyslovém podniku.
12. Legislativa v marketingu.
13. E-marketing.

E-learning

Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.

Literature

MATUŠKOVÁ, Simona. Průmyslový marketing v surovinovém průmyslu. E-learningová podpora, VŠB TUO. Ostrava, 2018.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Přeložil Jana LANGEROVÁ, přeložil Vladimír NOVÝ. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-94-0.
ZIMMERMAN, Alan S. and Jim BLYTHE. Business to business marketing management: a global perspective. 2nd ed. London: Routledge, 2013. 498 p. ISBN 978-0-415-53703-2.

Advised literature

KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Přeložil Hana MACHKOVÁ, přeložil Jiří ADAMÍK, přeložil Josef MALÝ. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.
POSTLER, Milan. Média v reklamě : Televize, rozhlas, tisk. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická
v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2003. 104 s. ISBN 80-245-0629-7 .
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2006. xvii, 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip a Waldemar A. PFÖRTSCH. B2B brand management. Berlin: Springer, c2006. ISBN 3-540-25360-2.