Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2021/2022

Marketing

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0235/10
Zkratka MARKE
Název předmětu česky Marketing
Název předmětu anglicky Marketing
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu prof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc.

Osnova předmětu

1. Marketing: historický vývoj, základní pojmy, systém marketingu
2. Trh: poptávka a nabídka, tržní rovnováha, elasticita a její význam v marketingu
3. Marketingové informace: marketingový informační systém
4. Marketingový výzkum
5. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix
6. Segmentace trhu
7. Produkt: klasifikace výrobků, trh spotřebního zboží, kupní chování spotřebitelů
8. Průmyslový trh, kupní chování organizací, charakteristiky průmyslového trhu, charakteristika poptávky na průmyslovém trhu, služby
9. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží, distribuce v MO a VO
10. Cena produktu: proces stanovení konkrétní ceny, stanovení ceny vycházející výlučně z nákladů, stanovení ceny ovlivňované poptávkou, stanovení ceny ovlivňované konkurencí, faktory ovlivňující tvorbu ceny, řízení cen, přizpůsobivost cen
11. Propagační program firmy: reklama, Rada pro reklamu, Kodex reklamy, osobní prodej, podpora prodeje
12. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu
13. Organizace marketingových činností
14. Strategický marketing

Povinná literatura

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum : teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2006.181 s. ISBN 80-245-0761-7.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu : Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti Praha : Grada Publishing, 2005. 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
NÉTEK, Václav. Průmyslový marketing. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2006. ISBN 80-248-1247-9. Skripta. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava.

Doporučená literatura

BÁRTOVÁ, Hilda; BÁRTA, Vladimír. KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2005.243 s. ISBN 80-245-0778-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu 2. aktualit. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Diferencované řízení vztahů se zákazníky: [moderní strategie růstu výkonnosti podniku]. Praha: Grada Publishing, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-3155-1.