Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2006/2007

Teorie firmy a marketing

Typ studia magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0260/01
Zkratka TEOFM
Název předmětu česky Teorie firmy a marketing
Název předmětu anglicky Theory of the Firm and Marketing
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu Ing. Markéta Laštůvková, Ph.D.

Subject syllabus

1. Model trhu s byty: různé způsoby alokace
2. Chování spotřebitele: rozpočtové omezení, spotřebitelské preference,
indiferenční křivky, užitek, užitková funkce, výběr spotřebitele,
3. Poptávka spotřebitele: normální a podřadné statky, změny příjmu,
důchodově spotřební křivka, Engelova křivka; změna ceny, cenově spotřební
křivka, poptávková křivka
4. Cenová elasticita poptávky: způsoby určování elasticity, význam
zjišťování elasticity
5. Chování firmy: omezení firmy, výrobní faktory, technologická omezení,
výnos z rozsahu, nákladové křivky
6. Nabídka firmy: konkurenční prostředí, nabídka v konkurenčním prostředí
7. Monopol: maximalizace zisku, přirozený monopol, příčiny vzniku
monopolu, monopolní chování, cenové diskriminace, monopolistická konkurence
8. Marketing: jeho historický vývoj, základní pojmy, podstata marketingu,
systém marketingu
9. Marketingové informace: marketingový informační systém, marketingový
výzkum
10. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix, segmentace trhu, produkt:
klasifikace výrobků, trh spotřebního zboží, kupní chování spotřebitelů,
průmyslový trh, kupní chování organizací, služby
11. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží
12. Cena produktu: proces stanovení konkrétní ceny (vycházející výlučně z
nákladů, ovlivňované rovnováhou mezi nabídkou a poptávkou, ovlivňované
konkurenčními tržními podmínkami), faktory ovlivňující tvorbu ceny, řízení cen,
přizpůsobivost cen
13. Propagační program firmy: reklama, Etický kodex reklamy, osobní prodej,
podpora prodeje
14. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu, organice
marketingových činností
15. Trh uhlí

Literature

VARIAN, Hal. R. Mikroekonomie : moderní přístup. 1. vyd. Praha :Victoria Publishing, 1995. 643 s. ISBN 80-85865-25-4.
JUREČKA, Václav; JÁNOŠÍKOVÁ, Ivana a kol. Mikroekonomie : základní kurs. 1. vyd. Ostrava : VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2004. 299 s. ISBN 80-248-053-8.
SOUKUPOVÁ, Jana a kol. Mikroekonomie. 3. dopl. vyd. Praha : Management Press, 2002. 548 s. ISBN 80-7261-061-9.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 246 s. ISBN 80-247-0402-1.

Advised literature

VYSEKALOVÁ, J.; HRUBALOVÁ, M; GIRGAŠOVÁ, J. Veletrhy a výstavy : efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 159 s. ISBN 80-247-0894-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu 2. aktualit. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
http://www.compet.cz/, www.rpr.cz, www.marketingovenoviny.cz, http://mam.ihned.cz/