Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

Obchodní systémy

Typ studia magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0303/01
Zkratka ObS
Název předmětu česky Obchodní systémy
Název předmětu anglicky Trade Systems
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu doc. Dr.Ing. Jaromír Lazar

Osnova předmětu

1. Obchod a obchodní systémy
2. Vývojové trendy v obchodě
3. Chování spotřebitele
4. Cena v obchodě a metody jejího výzkumu
5. Vstup firmy na zahraniční trhy
6. Informační systémy obchodní firmy
7. Řízení lidských zdrojů
8. Logistické řízení pohybu zboží
9. Technologie obchodního provozu
10. Statistické a dynamické prvky maloobchodního provozu
11. Profilace a lokalizace jednotek maloobchodu

Povinná literatura

CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
PRAŽSKÁ, Lenka a Jiří JINDRA. Obchodní podnikání: retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada, 2007. 155 s. ISBN 978-80-247-1479-0.

Doporučená literatura

BOČEK, M., D. JESENSKÝ a D. KROFIÁNOVÁ. POP - in-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. 215 s. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERVENÝ, R., A. HANZELKOVÁ, M. KEŘKOVSKÝ a F. NĚMEČEK. Strategie nákupu. Praha: C.H.Beck, 2013. 155 s. ISBN 978-80-7400-414-8.
FILIPOVÁ, Alena. Umění prodávat. 3. dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3511-5.
LEŠINGROVÁ, Romana. Jak budovat obchod. Uherské Hradiště: Lešingrová Romana, 2006, 68 s. ISBN 80-903808-3-2.
STEHLÍK, Antonín a Josef KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008, 266 s. ISBN 978-80-86929-37-8.