1. Podstata obchodních činností. Teorie mezinárodního obchodu
2. Postavení členských zemí EU ve světovém obchodě. Společná obchodní politika EU - podstata, cíle a utváření.
3. Obchodní strategie EU a celní politika
4. Formy vstupů firem na zahraniční trhy – obchodní metody, vývozní a dovozní operace, licence, franchising, kapitálové vstupy, výrobní kooperace, speciální obchodní operace, reciproční a vázané obchody
5. Strategie podpory exportu v EU a ČR
6. Obchodní strategie na podnikové úrovni
7. Algoritmus obchodních operací – akviziční a nabídková činnost, smluvní zajištění a právní režim obchodních operací
8. Typy odbytových systémů firmy
9. Nákupní strategie - strategie řízení zásob, strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů, nákupní informační systémy
10. Prodejní strategie, typy a obsah, organizace a řízení prodejních sil, plán prodeje a jeho kontrola.
11. Motivace prodejců a prodejních týmů, obchodní jednání a prodejní taktiky
12. Profilace zákazníka – segmentace zákazníků, vyhledání cílového zákazníka, úspěšné obchodní strategie
2. Postavení členských zemí EU ve světovém obchodě. Společná obchodní politika EU - podstata, cíle a utváření.
3. Obchodní strategie EU a celní politika
4. Formy vstupů firem na zahraniční trhy – obchodní metody, vývozní a dovozní operace, licence, franchising, kapitálové vstupy, výrobní kooperace, speciální obchodní operace, reciproční a vázané obchody
5. Strategie podpory exportu v EU a ČR
6. Obchodní strategie na podnikové úrovni
7. Algoritmus obchodních operací – akviziční a nabídková činnost, smluvní zajištění a právní režim obchodních operací
8. Typy odbytových systémů firmy
9. Nákupní strategie - strategie řízení zásob, strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů, nákupní informační systémy
10. Prodejní strategie, typy a obsah, organizace a řízení prodejních sil, plán prodeje a jeho kontrola.
11. Motivace prodejců a prodejních týmů, obchodní jednání a prodejní taktiky
12. Profilace zákazníka – segmentace zákazníků, vyhledání cílového zákazníka, úspěšné obchodní strategie