Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2022/2023

Obchodní činnosti firmy

Typ studia doktorské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0947/01
Zkratka OČF
Název předmětu česky Obchodní činnosti firmy
Název předmětu anglicky Business Activities of the Company
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.

Subject syllabus

1. Podstata obchodních činností. Teorie mezinárodního obchodu
2. Postavení členských zemí EU ve světovém obchodě. Společná obchodní politika EU - podstata, cíle a utváření.
3. Obchodní strategie EU a celní politika
4. Formy vstupů firem na zahraniční trhy – obchodní metody, vývozní a dovozní operace, licence, franchising, kapitálové vstupy, výrobní kooperace, speciální obchodní operace, reciproční a vázané obchody
5. Strategie podpory exportu v EU a ČR
6. Obchodní strategie na podnikové úrovni
7. Algoritmus obchodních operací – akviziční a nabídková činnost, smluvní zajištění a právní režim obchodních operací
8. Typy odbytových systémů firmy
9. Nákupní strategie - strategie řízení zásob, strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů, nákupní informační systémy
10. Prodejní strategie, typy a obsah, organizace a řízení prodejních sil, plán prodeje a jeho kontrola.
11. Motivace prodejců a prodejních týmů, obchodní jednání a prodejní taktiky
12. Profilace zákazníka – segmentace zákazníků, vyhledání cílového zákazníka, úspěšné obchodní strategie

Literature

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing, 2010, ISBN 978-80-247-3237-4.
KOTLER, P., KELLER, K., L. Marketing Management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
SVATOŠ, M. a kol. Zahraniční obchod. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2708-0.

Advised literature

PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3. dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
KORDA, P. Zlatá pravidla obchodního vyjednávání. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3752-2.