Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Systémy GIS v PO

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 548-0039/05
Zkratka GISPO
Název předmětu česky Systémy GIS v PO
Název předmětu anglicky GIS Systems in Fire Protection
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra geoinformatiky
Garant předmětu Ing. Kateřina Růžičková, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Prostorové aspekty činnosti jednotek PO.
2. Datové modelování objektů, jevů, procesů a událostí v souvislosti s činností jednotek PO.
3. Vektorový a rastrový datový model. Geoprvek a složky popisu geoprvku.
4. Určování polohy. Využití globálních navigačních a polohových systémů pro sběr dat a navigaci.
5. Využití GIS pro řešení prostorových analytických úloh. Aplikace mobilních technologií GIS.
6. Atributové a prostorové výběry.
7. Síťové analýzy. Alokace zdrojů a hledání cesty.
8. Analýzy dostupnosti. Plánování polohy hasičských stanic a zásahových obvodů.
9. Modelování povodní.
10. Modelování šíření nebezpečných látek v atmosféře.
11. Multikriterální hodnocení environmentálních hazardů.
12. Vizualizace objektů, jevů, procesů a událostí v souvislosti s činností jednotek PO.
13. Geoinformační podpora a GIS aplikace na Krajských operačních a informačních střediscích Hasičského záchranného sboru.

E-learning

lms.vsb.cz

Povinná literatura

Rapant, P.: Geoinformatika a geoinformační technologie. Ostrava 2006, ISBN 80-248-1264-9 , dostupné on-line http://gis.vsb.cz/rapant/publikace/knihy/GI_GIT.pdf
Bernhardsen, T.: Geographic Information Systems. Viak IT and Norwegian Mapping Authority. Arandal, 1992. 318 str.
Huxhold, W. E.: An Introduction to Urban Geographic Information Systems. Oxford University Press, New York, Oxford, 1991. 337 str.
Chandrasekhar, T.: ArcGIS Network Analyst Tutorial. Arandal, ESRI Press, 2005

Doporučená literatura

- Booth, B., Mitchell, A.: Začínáme s ArcGIS. ESRI, ARCDATA Praha, 2001
- Rapant, P.: Geoinformační technologie. Vysokoškolská skripta. VŠB - TU, Ostrava, 2005, 125 stran. http://gis.vsb.cz/publikace/Skripta_sylaby/u_git/GIT_2005.pdf