Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Drony v GIS

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 548-0132/01
Zkratka DRGIS
Název předmětu česky Drony v GIS
Název předmětu anglicky Drones in GIS
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra geoinformatiky
Garant předmětu doc. Ing. Michal Kačmařík, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Úvod do problematiky bezpilotních letadel. Používané pojmy.
2. Kategorizace bezpilotních letadel.
3. Sensorové vybavení využívané bezpilotními letadly pro sběr (prostorových) dat.
4. Aplikace využívající bezpilotní letadla.
5. Legislativa provozu bezpilotních letadel v ČR a EU.
6. Technologie bezpilotních letadel.
7. Příprava a realizace letu s bezpilotním letadlem. Meteorologická omezení.
8. Základy letecké fotogrammetrie.
9. Sběr prostorových dat bezpilotním letadlem. Vlícovací body.
10. Problematika zpracování RGB snímků s cílem odvodit 3d produkty. Technika Structure from Motion.
11. Laserové skenování pomocí bezpilotních letadel.
12. Klasifikace a filtrace 3d bodových mračen.
13. Problematika zpracování multispektrálních a termálních snímků.

Povinná literatura

KARAS, J., TICHÝ, T. Drony. Computer Press, 2016, ISBN: 978-80-251-4680-4 .
PAVELKA, K. Fotogrammetrie 1. ČVUT Praha, 2009. ISBN 978-80-01-04249-6.
ÚCL, Základní informace k legislativě provozu bezpilotních letadel, dostupné online na https://www.caa.gov.cz/provoz/bezpilotni-letadla/
CARRIVICK, J., SMITH, M., QUINCEY, D. Structure from Motion in the Geosciences. Wiley, 2016, ISBN: 978-1-118-89584-9 .

Doporučená literatura

KOCOUREK, J., ŘEŠÁTKO, J. Drony - Praktická příručka pro majitele dronů DJI. Telink, 2017, ISBN: 978-80-7346-228-4.
PAVELKA, K., HODAČ J. Fotogrammetrie 3: digitální metody a laserové skenování. ČVUT Praha, 2008. ISBN 978-80-01-03978-6.
ŠAFÁŘ, V. Integrace nové techniky a technologie do procesu obnovy katastrálního operátu novým mapováním. Seminář k RPAS - Slezský spolek geodetů, Albertovec, 22. 9. 2015.
Agisoft Tutorials. Dostupné online z:
https://www.agisoft.com/support/tutorials/beginner-level/