Přednášky:
1. – 2. Role a význam lidského faktoru v systémech jakosti s přihlédnutím k
současným globálním podmínkám. Řízení lidských zdrojů, vývoj, pojetí, význam.
3. – 4. Význam personálního řízení v systémech jakosti. Realizace a hlavní
úkoly současného personálního řízení v rámci podnikového řízení. Jakost a
spolehlivost lidského výkonu. Podmínky efektivního využívání lidských zdrojů v
procesu řízení jakosti.
5. – 6. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků ČSN EN ISO 9000:2000
(základní principy), člověk v systémech řízení jakosti dle novely ČSN EN ISO
9001:2001.
7. Výchova a vzdělávání pracovníků k jakosti (kap. 6). Efektivnost
výcviku a možnosti monitoringu.
8. – 9. Úloha vrcholového vedení a vedoucích pracovníků při zabezpečování
jakosti. Motivace, komunikace a informovanost v systémech jakosti.
10.-11.Týmová práce při řízení jakosti, tvůrčí tým. Formy týmových činností v
oblasti zabezpečování jakosti (Kroužky jakosti, KAIZEN).
12. Podniková kultura a TQM. Stěžejní atributy výstavby TQM. Systémy
řízení lidských zdrojů a EFQM Model Excellence.
13.–14.Znalostní řízení jako součást komplexní podnikové integrace. Od učící
se organizace ke znalostní společnosti. Odborná způsobilost a hodnocení
zaměstnanců. Role a význam personální certifikace.
Cvičení:
Cvičení bude koncipováno formou pravidelně zadávaných seminářů, konzultací a
osobnostních testů.
1. – 2. Úloha lidí v systémech jakosti. Zpracování konkrétního písemného
zadání, osobnostní test, vyhodnocení.
3. – 4. Návrh efektivního využívání lidských zdrojů v podnikové praxi (písemné
zadání, vyhodnocení, diskuze zadané problematiky, osobnostní test).
5. – 6. Výchova a vzdělávání zaměstnanců. Možnosti výcviku v současné
podnikové praxi. Monitoring a měření efektivnosti vzdělávacích programů.
Příklady. Odborný seminář, vyhodnocení diskuze zadané problematiky. Průběžný
test.
7. – 8. Motivace a hmotná stimulace (motivátory, demotivátory). Příklady
motivačních programů. Podmínky účinné komunikace, bariéry komunikace. Seminář,
vyhodnocení.
9. – 10. Význam týmové práce, tvorba tvůrčích týmů. Ukázky a příklady týmových
činností v současné podnikové praxi. Seminář, test.
11. – 12. Podniková kultura, klíčové aspekty které ovlivňují podnikovou
kulturu. Spokojenost zaměstnanců, monitoring a měření spokojenosti
zaměstnanců. Popisy pracovních míst, kariérový řád. Příklady z praxe.
13. – 14. Osobní kvalita základem všech ostatních kvalit. Od učící se
organizace ke znalostní společnosti. Základy „Knowledge Management“.
Monitoring a měření odborné způsobilosti, příklady, zápočtový test.
1. – 2. Role a význam lidského faktoru v systémech jakosti s přihlédnutím k
současným globálním podmínkám. Řízení lidských zdrojů, vývoj, pojetí, význam.
3. – 4. Význam personálního řízení v systémech jakosti. Realizace a hlavní
úkoly současného personálního řízení v rámci podnikového řízení. Jakost a
spolehlivost lidského výkonu. Podmínky efektivního využívání lidských zdrojů v
procesu řízení jakosti.
5. – 6. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků ČSN EN ISO 9000:2000
(základní principy), člověk v systémech řízení jakosti dle novely ČSN EN ISO
9001:2001.
7. Výchova a vzdělávání pracovníků k jakosti (kap. 6). Efektivnost
výcviku a možnosti monitoringu.
8. – 9. Úloha vrcholového vedení a vedoucích pracovníků při zabezpečování
jakosti. Motivace, komunikace a informovanost v systémech jakosti.
10.-11.Týmová práce při řízení jakosti, tvůrčí tým. Formy týmových činností v
oblasti zabezpečování jakosti (Kroužky jakosti, KAIZEN).
12. Podniková kultura a TQM. Stěžejní atributy výstavby TQM. Systémy
řízení lidských zdrojů a EFQM Model Excellence.
13.–14.Znalostní řízení jako součást komplexní podnikové integrace. Od učící
se organizace ke znalostní společnosti. Odborná způsobilost a hodnocení
zaměstnanců. Role a význam personální certifikace.
Cvičení:
Cvičení bude koncipováno formou pravidelně zadávaných seminářů, konzultací a
osobnostních testů.
1. – 2. Úloha lidí v systémech jakosti. Zpracování konkrétního písemného
zadání, osobnostní test, vyhodnocení.
3. – 4. Návrh efektivního využívání lidských zdrojů v podnikové praxi (písemné
zadání, vyhodnocení, diskuze zadané problematiky, osobnostní test).
5. – 6. Výchova a vzdělávání zaměstnanců. Možnosti výcviku v současné
podnikové praxi. Monitoring a měření efektivnosti vzdělávacích programů.
Příklady. Odborný seminář, vyhodnocení diskuze zadané problematiky. Průběžný
test.
7. – 8. Motivace a hmotná stimulace (motivátory, demotivátory). Příklady
motivačních programů. Podmínky účinné komunikace, bariéry komunikace. Seminář,
vyhodnocení.
9. – 10. Význam týmové práce, tvorba tvůrčích týmů. Ukázky a příklady týmových
činností v současné podnikové praxi. Seminář, test.
11. – 12. Podniková kultura, klíčové aspekty které ovlivňují podnikovou
kulturu. Spokojenost zaměstnanců, monitoring a měření spokojenosti
zaměstnanců. Popisy pracovních míst, kariérový řád. Příklady z praxe.
13. – 14. Osobní kvalita základem všech ostatních kvalit. Od učící se
organizace ke znalostní společnosti. Základy „Knowledge Management“.
Monitoring a měření odborné způsobilosti, příklady, zápočtový test.