A. 1. Základní pojmy a teorie sochařské tvorby. 2. Způsob práce s plastickým materiálem, dodržování modelačních zásad, různé druhy pracovních pomůcek. Uchovávání modelu. 4. Zásady trojrozměrného zobrazování. Dodržování chronologie pracovního postupu. 5. Proporce, statika, dynamika, rytmus opakování, kontrast a jiné pojmy, jež se váží k tématu geometrické kompozice v plastické tvorbě. 6. Architektura. Procházka městem – studium vzájemných proporčně prostorových vztahů. 7. Architektura jako geometrické cvičení. Schopnost vlastní prostorové realizace. Využití geometrických objektů. Pojem stylizace. 8. Povrch. Modelace – povrch jako odraz správnosti pracovního postupu (modelační dovednost, užití vhodných pracovních pomůcek). 9. Moderní architektura, významné realizace, souvislost s tvorbou sochařskou. 10. Formování. Slepá forma – vhodná pro rychlou výrobu originálního odlitku.
B. 1. Reliéf v souvislosti s dějinnými epochami. Srovnání ilustračních reprodukcí. 2. Pojem vysoký a nízký reliéf. 3. Medaile, plaketa. 4. Písmo. Text v ploše. Volba typu písma, lokace textové části v různých formátech, rozpaly aj.
Cvičení A. 1. Práce s modelovací hlínou – technologie. Základní pracovní postupy- výroba plátu k následné realizaci modelovaného objektu. 2. Modelace dle geometrického modelu za dodržení zásad správného pracovního postupu.
3. Modelace jednoduchého geometrického zátiší dle modelu. Práce v měřítku 1:1 a s tím související pracovní postup.
4. Realizace k tématu- malá architektonická kompozice. 5. Realizace plastiky. Prostorová tvorba navazující na architektonické téma. Výchozím prvkem jsou geometrické objekty, či notně stylizované objekty tvořící ve vzájemném působení symbiotický, harmonický celek. Požadovaná práce s proporcemi, prostorovostí a modelační zručnost.
6. Formování. Výroba slepé sádrové formy. 7. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/ výroba sádrového střepu.
8. Retušování sádrového odlitku.
Cvičení B. 1. Přenesení vlastního kresebného návrhu - zhotoveného dle trojrozměrného modelu- na plochu reliéfu. 2. Určení maximální výšky a následné odstupňování dalších zásadních rozměrů. 3. Soustředěná modelační činnost s výraznou korekturou. 4. Čisté propracování jednotlivých objemů. Precizní práce vhodně volenými pracovními pomůckami. 5. Formování. Zhotovení slepé formy. 6. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/ výroba sádrového střepu – v případě vyšší desky reliéfu. 7. Retušování sádrového odlitku – v mokrém stavu, v suchém stavu.
B. 1. Reliéf v souvislosti s dějinnými epochami. Srovnání ilustračních reprodukcí. 2. Pojem vysoký a nízký reliéf. 3. Medaile, plaketa. 4. Písmo. Text v ploše. Volba typu písma, lokace textové části v různých formátech, rozpaly aj.
Cvičení A. 1. Práce s modelovací hlínou – technologie. Základní pracovní postupy- výroba plátu k následné realizaci modelovaného objektu. 2. Modelace dle geometrického modelu za dodržení zásad správného pracovního postupu.
3. Modelace jednoduchého geometrického zátiší dle modelu. Práce v měřítku 1:1 a s tím související pracovní postup.
4. Realizace k tématu- malá architektonická kompozice. 5. Realizace plastiky. Prostorová tvorba navazující na architektonické téma. Výchozím prvkem jsou geometrické objekty, či notně stylizované objekty tvořící ve vzájemném působení symbiotický, harmonický celek. Požadovaná práce s proporcemi, prostorovostí a modelační zručnost.
6. Formování. Výroba slepé sádrové formy. 7. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/ výroba sádrového střepu.
8. Retušování sádrového odlitku.
Cvičení B. 1. Přenesení vlastního kresebného návrhu - zhotoveného dle trojrozměrného modelu- na plochu reliéfu. 2. Určení maximální výšky a následné odstupňování dalších zásadních rozměrů. 3. Soustředěná modelační činnost s výraznou korekturou. 4. Čisté propracování jednotlivých objemů. Precizní práce vhodně volenými pracovními pomůckami. 5. Formování. Zhotovení slepé formy. 6. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/ výroba sádrového střepu – v případě vyšší desky reliéfu. 7. Retušování sádrového odlitku – v mokrém stavu, v suchém stavu.