Osnova přednášek
1. Základní pojmy, vlastnosti a vztahy rastrové a vektorové grafiky.
2. Základní barevné systémy - RGB, CMY(K) a další; reprezentace barev v počítači.
3.,4. Metoda sledování paprsku - princip, vlastnosti, program POV-Ray.
5. Grafické formáty - základní rastrové formáty, příklady vektorových formátů, způsoby komprese grafických dat.
7. Tvorba animovaných videosekvencí - ukázky užití vhodného a dostupného free software.
8.,9. 3D modelování pomocí programu Google SketchUp.
10. Křivky počítačové grafiky - typy křivek, způsoby jejich určení, vlastnosti.
11. Plochy počítačové grafiky - typy ploch, plátování, vlastnosti jednotlivých typů.
12. Zobrazovací soustava - princip funkce CRT monitoru, LCD panelu; grafický adaptér.
13. Skenování a tisk - principy fungování, základní parametry, praktické úlohy.
14. Rezerva.
1. Základní pojmy, vlastnosti a vztahy rastrové a vektorové grafiky.
2. Základní barevné systémy - RGB, CMY(K) a další; reprezentace barev v počítači.
3.,4. Metoda sledování paprsku - princip, vlastnosti, program POV-Ray.
5. Grafické formáty - základní rastrové formáty, příklady vektorových formátů, způsoby komprese grafických dat.
7. Tvorba animovaných videosekvencí - ukázky užití vhodného a dostupného free software.
8.,9. 3D modelování pomocí programu Google SketchUp.
10. Křivky počítačové grafiky - typy křivek, způsoby jejich určení, vlastnosti.
11. Plochy počítačové grafiky - typy ploch, plátování, vlastnosti jednotlivých typů.
12. Zobrazovací soustava - princip funkce CRT monitoru, LCD panelu; grafický adaptér.
13. Skenování a tisk - principy fungování, základní parametry, praktické úlohy.
14. Rezerva.