Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2008/2009

Media Structure and Their Specifics B

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 114-0354/01
Abbreviation SMJS B
Course title Media Structure and Their Specifics B
Credits 3
Coordinating department Department of Economics
Course coordinator Mgr. Ivana Šuláková

Subject syllabus

Osnova předmětu:

1) Struktura médií, současný stav a dynamické trendy vývoje
2) Média v české společnosti – úloha žurnalistiky, postavení médií v
současné společnosti
3) Základní dělení médií podle způsobu přenosu informací, podle oborového
zaměření
4) Média zaměřená na ekonomické informace
5) Specifika práce žurnalisty v jednotlivých médiích (zdroje a získávání
informací a jejich zpracování)
6) Shodné a rozdílné prvky práce v jednotlivých druzích médií
7) Nová média a digitální technologie, především internet.
8) Agenturní žurnalistika
9) Analýza současné produkce našich médií.
10) Etika rozhodování v novinářské praxi
11) Praktické seznámení se s chodem různých typů médií – průběžně

Literature

Literatura:

doporučené studijní materiály:
Boyd A.: Příručka pro novináře - zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha:
CNŽ, 1995 - kapitoly 4, 8, 16 ( psaní pro rozhlas, interview, moc médií,
svoboda, zodpovědnost)
Halada, J. - Osvaldová, B. a kol.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha:
Libri, 2002
Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Praha, Portál, 2003
Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001
Kolektiv autorů: Dějiny českých médií v datech. Praha: Karolinum, 2003
Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Praha: Karolinum 1995
Šmíd, Milan: Stručný slovník elektronických médií, UK Praha 1995
Hlavčáková, Svetlana: Agentúrna žurnalistika, Univerzita Komenského,
Bratislava 2001
Trunečková, Ludmila: Tiskové agentury, Karolinum, Praha 1997 (kapitoly 1, 2 a
4)
Russ-Mohl, S. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou, Grada 2005 –
překlad Hana
Bakičová


další doporučená literatura:
denní tisk (MF Dnes, LN, HN, Právo)
Reflex
Respekt
Týden
Ekonom
Euro
Marketing, média

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.