Skip to main content
Skip header

Media Structure and Their Specifics B

Summary

Posluchači bakalářského studia by se měli v tomto dvousemestrovém předmětu
postupně zorientovat v současné struktuře médií a osvojit si základní
znalosti o odlišnostech novinářské práce v tisku, rozhlase, televizi,
tiskových agenturách a internetových médiích. Současně by se měli seznámit se
základními žurnalistickými tématy a rubrikami, které tato média nabízejí.
Předmět je tak nejen úvodem do studia žurnalistiky, ale dává do společenských
i dobových souvislostí masová média, přiblíží i díky hostům ve výuce
jednotlivé typy médií a základy žurnalistické práce.

Literature

Literatura:

doporučené studijní materiály:
Boyd A.: Příručka pro novináře - zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha:
CNŽ, 1995 - kapitoly 4, 8, 16 ( psaní pro rozhlas, interview, moc médií,
svoboda, zodpovědnost)
Halada, J. - Osvaldová, B. a kol.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha:
Libri, 2002
Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Praha, Portál, 2003
Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001
Kolektiv autorů: Dějiny českých médií v datech. Praha: Karolinum, 2003
Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Praha: Karolinum 1995
Šmíd, Milan: Stručný slovník elektronických médií, UK Praha 1995
Hlavčáková, Svetlana: Agentúrna žurnalistika, Univerzita Komenského,
Bratislava 2001
Trunečková, Ludmila: Tiskové agentury, Karolinum, Praha 1997 (kapitoly 1, 2 a
4)
Russ-Mohl, S. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou, Grada 2005 –
překlad Hana
Bakičová


další doporučená literatura:
denní tisk (MF Dnes, LN, HN, Právo)
Reflex
Respekt
Týden
Ekonom
Euro
Marketing, média

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.


Language of instruction čeština
Code 114-0354
Abbreviation SMJS B
Course title Media Structure and Their Specifics B
Coordinating department Department of Economics
Course coordinator Mgr. Ivana Šuláková