Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2007/2008

Commercial Dealing

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 115-0304/03
Abbreviation OBCHJ
Course title Commercial Dealing
Credits 3
Coordinating department Department of Management
Course coordinator prof. PhDr. Jiří Bláha, CSc.

Subject syllabus

1. Obchodní jednání
- Vymezení.
- Základní strategie.
- Základní pojmy.
2. Fáze obchodního jednání (příprava na jednání, vyjednávání, dohoda)
- Příprava na jednání.
- Příprava strategie vyjednávání.
- Zahájení jednání a prezentace firmy a produktu.
- Vytváření porozumění.
- Dohoda.
- Uzavření jednání.
3. Taktiky a strategie obchodního jednání
- Konvenční taktiky, nekonvenční taktiky.
- Příprava, příp. obrana proti manipulativním taktikám.
4. Principiální jednání a jednání v případě nesouhlasu
- Zásady principiálního vyjednávání.
- Postup při vyjednávání s agresivním partnerem, s partnerem, který
využívá manipulativní formy jednání.
- Konfliktní vyjednávání.
5. Osobnostní nároky na vyjednavače
- Asertivní jednání a transakční analýza ve vztahu k vyjednávání.
- Klíčové interpersonální vlastnosti a jejich vliv na vyjednávání.
- Souhrn nároků na osobnost úspěšného vyjednavače.
6. Organizace práce obchodního manažera
- Řízení času, rozlišování priorit, plánování.
- Delegování pravomocí.
7. Jednání v jiných kulturních podmínkách. Interkulturální vyjednávání s
ohledem na země EU.
8. Interpersonální komunikace - základ obchodního jednání a vyjednávání
- Komunikační model.
- Verbální a neverbální komunikace.
- Návrhy na zdokonalení komunikace.
- Komunikační formy a metody, jejich výhody a nevýhody.
- Komunikační plán.
- Komunikační dovednosti.

Literature

LAWS, Anne. Negotiations. Oxford: Summertown Publishing, 2000. ISBN 13-978-1902741246.
TRACY, Brian. Advanced Selling Strategie. Simon and Schuster, 1995. ISBN 10-0743539168.

Advised literature

BOREC, Tomáš. Manažéri na cudzom parkete: Ako prekonávat nástrahy interkultúrnej komunikácie. Bratislava: Neopublic Porter Novelli, 2009. ISBN 978-80-970227-5-4.
URY, William. Jak překonat nesouhlas: zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-192-8.