Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Marketing

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 116-0300/05
Abbreviation MG
Course title Marketing
Credits 5
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Kamila Poláková, Ph.D.

Subject syllabus

1. Trh jako východisko marketingu
2. Marketingové prostředí
3. Informační zabezpečení marketingu
4. Segmentace trhu, marketingový mix
5. Produkt jako prvek marketingového mixu
6. Cyklus tržní životnosti produktu (Product Life Cycle - PLC)
7. Cena jako prvek marketingového mixu
8. Distribuce jako prvek marketingového mixu
9. Distribuční systémy a distribuční politika
10. Marketingová komunikace jako prvek marketingového mixu
11. Strategie a řízení marketingové komunikace
12. Strategie marketingového mixu
13. Marketingové řízení v praxi

Literature

ARMSTRONG, Garry and Philip KOTLER. Marketing: An Introduction. 15th ed. Harlow: Pearson, 2022. 704 p. ISBN 9780137476459 .
GREWAL, Dhruv and Michael LEVY. Marketing. 8th ed. New York: McGraw Hill, 2021. 736 p. ISBN ‎ 978-1260717433.
KOTLER, Philip, Kevin KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN and Torben HANSEN. Marketing Management. 4th European ed. Harlow: Pearson, 2019. 840 p. ISBN‎ 978-1292248448.

Advised literature

KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 18th ed. Harlow: Pearson, 2020. 731 p. ISBN 9781292341132 .
PERREAULT, William, Joseph CANNON and E. Jerome McCARTHY. Essentials of Marketing. 17th ed. New York: McGrow Hill, 2020. 800 p. ISBN 978-1264024063 .
PRIDE, William M. and O. C. FERRELL. Foundations of Marketing. 9th ed. Boston: Cengage Learning, 2021. 592 p. ISBN ‎ 978-0357129463.