Skip to main content
Skip header
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

Business Activities

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 116-0301/02
Abbreviation OC
Course title Business Activities
Credits 6
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Osnova předmětu

1.Úvod do předmětu.Podstata a kořeny vzniku obchodu, vývojové etapy.
2.Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
3.Nákup jako podniková funkce a jeho zajištění.
4.Prodej jako podniková funkce a jeho zajištění.
5.Lidský faktor v procesu obchodování.
6.Velkoobchod a jeho úloha v procesu distribuce.
7.Maloobchod a jeho úloha v procesu distribuce
8.Zásady utváření maloobchodní sítě. Územní analýzy, stanovení kupního potenciálu.
9.Obchodní provoz a jeho zajištění.
10.Maloobchodní technologie
11.Současnost a vývojové trendy obchodu.
12.Franchising jako úspěšná forma kooperace v obchodě.
13.Prostředí obchodu, legislativa, instituce a organizace působící v obchodě.

Povinná literatura

ARUNANGSHU, G., P. PRADIP and Ch. SATAKSHI. Retail Management: Text & Cases. PHI Learning Pvt. Ltd. 2020. 420 p. ISBN 978-9390544226 .
CASTALDO, S., M. GROSSO and K. PREMAZZI. Retail and Channel Marketing. 2nd ed. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2020. 272 p. ISBN 978-1789-90367-6 .
PRABHU, TL. Retail Management: An Effective Management Strategy for Retail Store Managers. Amazon. 2021. 327 p. ASIN B07QZKL4X4

Doporučená literatura

BERMAN, Barry and Joel R. EVANS. Retail Management. A Strategic Approach. 13 th ed. Harlow: Pearson Education Limited, 2017. 592 p. ISBN 978-0-13-379684-1 .
ENNIS, S. Retail Marketing. MCGraw-Hill Education. 2021. 368 p. ISBN 978-8838-69732-6 .
JOBBER, D., G. LANCASTER and K. LE MeEUNIER-FITZHUGH. Selling and Sales Management. Harlow: Pearson. 2019. 496 p. ISBN 978-1292-20502-1 .