Skip to main content
Skip header

Diploma Seminar B

Summary

The aim of the course is to prepare students for elaboration of diploma thesis on given topic. Due to the different focus of the diploma thesis topics and the specificity of the conditions of the individual solutions, the seminar takes the form of individual consultations according to the student's needs and with regard to the stages of the thesis. At this stage, students focus on data collection, data analysis and interpretation. They learn the proper ways to create tables and graphs and other visual objects.

Literature

References are individual based on the topic of diploma work.
MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1.
Citační norma ČSN ISO 690:2022 - Bibliografické citace.
Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací [online]. Dostupné z: https://dokumenty.vsb.cz/

Advised literature

KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. 136 s. ISBN 978-80-271-0079-8.
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. 200 s. ISBN 978-80-7502-340-7.
TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.


Language of instruction čeština
Code 116-0326
Abbreviation DSB
Course title Diploma Seminar B
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.