Skip to main content
Skip header

Diploma Thesis

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 116-0327/01
Abbreviation DP
Course title Diploma Thesis
Credits 20
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.

Subject syllabus

1. Compilation overview of sources.
2. Compilation of citations in the diploma thesis.
3. Choice of research methods.
4. Collecting primary data.
5. Analysing data.
6. The research proposals.
7. Organize list of tables and figures in the diploma thesis.
8. Summarizing attachments in this diploma thesis.
9. Completion of the diploma thesis.

Literature

References are individual based on the topic of diploma work.
MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636.
TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
Citační norma ČSN ISO 690:2022 - Bibliografické citace.
Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací [online]. Dostupné z: https://dokumenty.vsb.cz/

Advised literature

KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. 136 s. ISBN 978-80-271-0079-8.
McCORMICK, Keith et al. SPSS Statistics for Data Analysis and Visualization. Indianapolis: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-00355-7.
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. 200 s. ISBN 978-80-7502-340-7.