Skip to main content
Skip header
Ukončeno v akademickém roce 2011/2012

Purchase Management

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 116-0951/01
Abbreviation ŘN
Course title Purchase Management
Credits 10
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. Dr.Ing. Miroslav Merenda

Osnova předmětu

Cíle, funkce a úkoly podnikového nákupu. Plánování, organizování,
vedení lidí a kontrola nákupu. Stanovení materiálových potřeb. Metody
stanovení materiálové spotřeby orientované na výrobní program, metody
orientované na období. Logistika v nákupu. Náklady nákupu. Logistické výkonové
parametry nákupu. Logistická regulace zásob, její metody a techniky. Marketing
v nákupu. Modely nákupního procesu organizací. Tržní analýzy pro nákup,
nákupní marketingový mix. Vyhledávání, výběr a vyhodnocování dodavatelů.
Procesní řízení nákupu. Proces nákupu z pohledu norem ISO 9000:2000. Trendy v
řízení procesů podnikového nákupu.

Povinná literatura

Kita, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998
Kotler, P. Marketing management, Praha: Grada, 2001
Lukoszová, X. a kol. Řízení nákupu. Ostrava: VŠB-TU, 2000
Lukoszová, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004
Pražská, L.-Jindra, J. Obchodní podnikání. Praha: Management Press,
2002
Schulte, Ch. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1994
Tomek, J-Hofman, J. Moderní řízení nákupu v podniku. Praha: Management
Press, 1999
Tomek, J.-Tomek, G. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, 1996
Normy ISO 9000:2000

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována doporučená literatura.