Skip to main content
Skip header

Stylistics in Journalism

Summary

Cílem přednášek je podat informace o základních pojmech stylistiky, metodách stylistického výzkumu, subjektivních i objektivních stylotvorných faktorech, a to především se zřetelem na stylovou oblast žurnalistickou. Na ni je soustředěna také klasifikace výrazových prostředků stylistického ztvárnění textu v rovinách hláskové, morfologické, syntaktické, lexikální i textové zároveň s přihlédnutím k mimojazykovým (nonverbálním, grafickým) výrazovým prostředkům. Pozornost je rovněž věnována kompozici textů, jejich tektonice i architektonice. V průběhu cvičení se studenti učí jednak kritické analýze výše uvedených textů, jednak srovnávání odborných názorů na sledovanou problematiku. Důraz je kladen na tvůrčí využívání dosavadních vědomostí z lingvistických disciplín při kritické
analýze modelových textů.

Literature

BLAKE, G. – BLY, R. W. The Elements of Copywriting. New York: MacMillan, 1997.

Advised literature

SPARKS, C. (2005). The Media and Globalization. London: Sage Publications.


Language of instruction čeština, čeština
Code 121-0310
Abbreviation SVŽ
Course title Stylistics in Journalism
Coordinating department Department of Economics Journalism
Course coordinator doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.