Skip to main content
Skip header
Ukončeno v akademickém roce 2010/2011

Language in advertising

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 121-0353/01
Abbreviation JAREK
Course title Language in advertising
Credits 3
Coordinating department Department of Economics Journalism
Course coordinator doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.

Osnova předmětu

1. Reklamní diskurs jako součást marketingového komunikačního mixu. Cíle a druhy reklamy, reklamní nosiče.
2. Gramatika reklamy I (prostředky spisovné).
3. Gramatika reklamy II (prostředky nespisovné).
4. Reklamy zaměřené na nejmladší část populace.
5. Reklamy zaměřené na dospívající.
6. Reklamy zaměřené na ženy.
7. Reklamy zaměřené na muže.
8. Systém právní regulace reklamy a pojmy reklamního práva.
9. Veřejnoprávní regulace reklamy I (zákazy a omezení šíření reklamy)
10. Veřejnoprávní regulace reklamy II (odpovědnost za šíření nedovolené reklamy, správní delikt)
11. Veřejnoprávní regulace reklamy III (reklama v rozhlasovém a televizním vysílání)
12. Veřejnoprávní regulace reklamy IV ( reklama a tisk, spotřebitel. veřejné komunikace, informační společnost)
13. Soukromoprávní regulace reklamy ( nekalá soutěž, ochrana osobnosti a pověsti osob, soudní ochrana)
14. Etická samoregulace reklamy (Rada pro reklamu, Etický kodex reklamy, prostředky působení reklamy)

Povinná literatura

CAPLES, J. Tested Advertising Methods. New York: Prentice Hall, 1997.

Doporučená literatura

ARIS, A., BUGNIN, J. Managing media companies. Chichester: John Wiley, 2005.