Skip to main content
Skip header

Language in advertising

Summary

Při výuce je pozornost věnována marketingové komunikaci, cílům a druhům reklamy, rovněž nejfrekventovanějším strategiím při stylizaci reklamního komunikátu, a to především s ohledem na cílovou skupinu (target group). Kromě jazyka a stylu reklamy jsou analyzovány i prostředky neverbální se zřetelem na variabilní reklamní nosiče. Součástí výuky jsou také otázky zneužití reklamy a obrany před působením reklamy. Budou diskutovány filmové dokumenty na téma reklamní manipulace a persvaze.
Osnova předmětu:
1. Reklamní diskurs jako součást marketingového komunikačního mixu.
2. Cíle a druhy reklamy, reklamní nosiče.
3. Etická samoregulace reklamy (Rada pro reklamu, Etický kodex reklamy) a právní regulace reklamy.
4. Gramatika reklamy I (prostředky spisovné).
5. Gramatika reklamy II (prostředky nespisovné).
6. Nonverbální prostředky v reklamním diskursu.
7. Reklamy zaměřené na nejmladší část populace.
8. Reklamy zaměřené na dospívající.
9. Reklamy zaměřené na ženy.
10. Reklamy zaměřené na muže.
11. Historický vývoj reklamy – prostředky verbální a nonverbální.
12. Historický vývoj reklamy – reklamní strategie.
13. Odborný styl a reklama.
14. Sociální reklamy.

Literature

CAPLES, J. Tested Advertising Methods. New York: Prentice Hall, 1997.

Advised literature

ARIS, A., BUGNIN, J. Managing media companies. Chichester: John Wiley, 2005.


Language of instruction čeština, čeština
Code 121-0353
Abbreviation JAREK
Course title Language in advertising
Coordinating department Department of Economics Journalism
Course coordinator doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.