1. Marketingový výzkum: K čemu slouží Marketingový Výzkum (MV) Jaké informace
jsou zapotřebí při rozhodování v marketingu Co je marketingový informační
systém Jaký je význam statistických metod v marketingu Co jsou primární a
sekundární data Které typy studií se využívají v MV
2. Měření v marketingovém výzkumu: Škály měření Pojem měření Prvky měření
Přesnost měření Návrh měření Měření postojů
3. Vzorkování a rozsah výběru: Výběrové šetření (vzorkování) Metody výběru
Obecné metody stanovení rozsahu výběru Výběrová rozdělení
4. Metody stanovení rozsahu výběru: Stanovení rozsahu vzorku pro výběrový
průměr s danou přesností Stanovení rozsahu vzorku pro výběrový podíl s danou
přesností Stanovení rozsahu vzorku s multinomickým rozdělením Stanovení
rozsahu
vzorku pro jednostupňové stratifikované náhodné výběry Stanovení rozsahu
vzorku
pro jednostupňové klastrové výběry
5. Redukce dat a statistické charakteristiky: Co znamená redukce dat
Marketingový výzkum nového syceného nealkoholického nápoje (dále jen „Studie“)
Vytváření nových charakteristik Histogram četnosti Kontingenční tabulky
Charakteristiky polohy Charakteristiky variability
6. Testování hypotéz - parametrické testy: Co přináší parametrické testování
statistických hypotéz Jednostranné a oboustranné testy Jednovýběrový t-test
střední hodnoty Dvouvýběrový t-test střední hodnoty Dvouvýběrový párový t-test
střední hodnoty Řešení příkladů ze Studie
7. Testování hypotéz - neparametrické testy:Co přináší neparametrické
testování
statistických hypotéz Mediánový test Chi-kvadrát test pro jeden
výběr Kolomogorov-Smirnovův test Chi-kvadrát test pro dva výběry Mann-
Whitneyův
test Wilcoxonův párový (znaménkový) test Ilustrace na příkladech ze Studie
8. Analýza rozptylu: Co je analýza rozptylu - ANOVA v marketingu
Jednofaktorová
ANOVA Příklady ze studie a seminární práce
Dvoufaktorová ANOVA Ilustrace na příkladech ze Studie
9. Míry asociace: Co jsou míry asociace Podmínky správného výběru metody
stanovení míry asociace Míry asociace mezi 2 znaky:
- nominální data (koeficienty kontingence)
- ordinální data (pořadové koeficienty korelace)
- poměrová/inervalová data (koeficienty korelace)
Míry asociace mezi více znaky
10. Regresní a korelační analýza:Co je regresní analýza (RA - jednoduchá,
vícenásobná, lineární, nelineární) Co je podstatou jednoduché lineární RA
(bodový diagram, regresní přímka, regresní koeficienty, přiléhavost -
koeficient determinace, testy hypotéz) Co je podstatou jednoduché nelineární
RA
(základní typy nelinearity, Törnquistovy křivky) Vícenásobná lineární RA
(kritérium/prediktory, regresní nadrovina, koeficient determinace) Jak použít
VRA pro nominální prediktory Problém multikolinearity a korelační koeficienty
11. Prognózování tržeb: Co jsou prognózy (tržeb) Jak prognóza souvisí s
životním cyklem výrobku, 3 skupiny prognostických metod (krit. odhadu, čas.
řad, kauzální )Dekompoziční metody časových řadTrendová složka, její hlavní
typy a metody Analytické a syntetické metody stanovení trenduPříklady v Excelu
a SPSS
12. Metody prognózování časových řad: Sezónní složka, základní metody a
příklady Model konstatntní sezónnosti Náhodná složka, její vlastnosti a
testovaní hypotéz Prognózování v ČŘ: bodové a intervalové prognózy Co jsou
kauzální prognostické metody Příklady
jsou zapotřebí při rozhodování v marketingu Co je marketingový informační
systém Jaký je význam statistických metod v marketingu Co jsou primární a
sekundární data Které typy studií se využívají v MV
2. Měření v marketingovém výzkumu: Škály měření Pojem měření Prvky měření
Přesnost měření Návrh měření Měření postojů
3. Vzorkování a rozsah výběru: Výběrové šetření (vzorkování) Metody výběru
Obecné metody stanovení rozsahu výběru Výběrová rozdělení
4. Metody stanovení rozsahu výběru: Stanovení rozsahu vzorku pro výběrový
průměr s danou přesností Stanovení rozsahu vzorku pro výběrový podíl s danou
přesností Stanovení rozsahu vzorku s multinomickým rozdělením Stanovení
rozsahu
vzorku pro jednostupňové stratifikované náhodné výběry Stanovení rozsahu
vzorku
pro jednostupňové klastrové výběry
5. Redukce dat a statistické charakteristiky: Co znamená redukce dat
Marketingový výzkum nového syceného nealkoholického nápoje (dále jen „Studie“)
Vytváření nových charakteristik Histogram četnosti Kontingenční tabulky
Charakteristiky polohy Charakteristiky variability
6. Testování hypotéz - parametrické testy: Co přináší parametrické testování
statistických hypotéz Jednostranné a oboustranné testy Jednovýběrový t-test
střední hodnoty Dvouvýběrový t-test střední hodnoty Dvouvýběrový párový t-test
střední hodnoty Řešení příkladů ze Studie
7. Testování hypotéz - neparametrické testy:Co přináší neparametrické
testování
statistických hypotéz Mediánový test Chi-kvadrát test pro jeden
výběr Kolomogorov-Smirnovův test Chi-kvadrát test pro dva výběry Mann-
Whitneyův
test Wilcoxonův párový (znaménkový) test Ilustrace na příkladech ze Studie
8. Analýza rozptylu: Co je analýza rozptylu - ANOVA v marketingu
Jednofaktorová
ANOVA Příklady ze studie a seminární práce
Dvoufaktorová ANOVA Ilustrace na příkladech ze Studie
9. Míry asociace: Co jsou míry asociace Podmínky správného výběru metody
stanovení míry asociace Míry asociace mezi 2 znaky:
- nominální data (koeficienty kontingence)
- ordinální data (pořadové koeficienty korelace)
- poměrová/inervalová data (koeficienty korelace)
Míry asociace mezi více znaky
10. Regresní a korelační analýza:Co je regresní analýza (RA - jednoduchá,
vícenásobná, lineární, nelineární) Co je podstatou jednoduché lineární RA
(bodový diagram, regresní přímka, regresní koeficienty, přiléhavost -
koeficient determinace, testy hypotéz) Co je podstatou jednoduché nelineární
RA
(základní typy nelinearity, Törnquistovy křivky) Vícenásobná lineární RA
(kritérium/prediktory, regresní nadrovina, koeficient determinace) Jak použít
VRA pro nominální prediktory Problém multikolinearity a korelační koeficienty
11. Prognózování tržeb: Co jsou prognózy (tržeb) Jak prognóza souvisí s
životním cyklem výrobku, 3 skupiny prognostických metod (krit. odhadu, čas.
řad, kauzální )Dekompoziční metody časových řadTrendová složka, její hlavní
typy a metody Analytické a syntetické metody stanovení trenduPříklady v Excelu
a SPSS
12. Metody prognózování časových řad: Sezónní složka, základní metody a
příklady Model konstatntní sezónnosti Náhodná složka, její vlastnosti a
testovaní hypotéz Prognózování v ČŘ: bodové a intervalové prognózy Co jsou
kauzální prognostické metody Příklady