This subject explains the foundations of diagnostic thinking in five areas of global business diagnostics i.e. business as a system, financial health and business value, strengths and weaknesses, problems and crises and opportunities and potentials. Chosen methods and practices of making diagnostics are explained. After finishing the subject students will be able of analytical, synthetical and assessment thinking in the areas mentioned above.
Literature
BLAHA,Z.S.; JINDŘICHOVSKÁ,I. Jak posoudit zdraví firmy. Praha: 2. vyd., Management Press, 1996.
DAIGNE,J.F. Ozdravná opatření v podniku. Praha: HZ 1996.
KAŠÍK,J. A KOL. Metody a techniky diagnostikování podniku. Ostrava: Akademie J. A. Komenského, 1996.
KAŠÍK,J.; MICHALKO,M. Podniková diagnostika. Ostrava: Tandem, 1998.
MAŘÍK, M. a kol. Metody oceňování podniku. Proces ocenění, základní metody a postupy. 2. vydání. Praha: Ekopress, 2007.
WOEHE,G. Úvod do podnikového hospodářství. Praha: C.H. Beck 1995.
Advised literature
NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004.
THOMPSON, M.; MIMICK, R. Business Diagnostics: The Canadian Edition. 2nd Edition. Trafford Publishing, 2006.