Skip to main content
Skip header
Ukončeno v akademickém roce 2012/2013

Company Strategy

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 152-0406/01
Abbreviation SP
Course title Company Strategy
Credits 5
Coordinating department Department of Business Administration and Law
Course coordinator prof. Ing. Miroslav Hučka, CSc.

Osnova předmětu

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Povinná literatura

1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck. 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
2. FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0939-2.
3. JIRÁSEK, J.A. Strategie: Umění podnikatelských vítězství. 2. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 183 s. ISBN 80-86419-46-0.
4. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2000. 101 s. ISBN 80-7179-422-8.
6. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9.
7. SLAVIK, Š. Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999. 285 s. ISBN 80-88848-41-5.
8. SLÁVIK, Š. a kol. Strategický management: Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001. ISBN 80-225-1857-3 .

Doporučená literatura

1. KEŘKOVSKÝ, M. Ekonomie pro strategické řízení: Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck. 2004. ISBN 80-7179-885-1.
2. COLLINS, D.J., MONTGOMERY, C.A Corporate Strategy: Resources and the Scope of the Firm. 1st edition. Chicago: Irwin/McGraw Hill. 1997. 784 p. ISBN 0256178941 .
3. DAVID, F.R. Strategic Management: Concepts and Cases. 10. Th edition. New Jersey: Prentice Hall. 2004. 824 p. ISBN 0131276751 .
4. JOHNSON,G.,SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000. 834 s. ISBN 80722622203.
5. WHEELEN, T. HUNGER, J.D. Strategic Management and Business Policy. New Jersey: Prentice Hall. 2003. ISBN 0131421794 .
6. Souček, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-88-6.