Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2012/2013

Company Strategy

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 152-0406/02
Abbreviation SP
Course title Company Strategy
Credits 4
Coordinating department Department of Business Administration and Law
Course coordinator doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.

Subject syllabus

1. Introduction to strategic management. Vision, mission and objectives of the company.
2. Analysis of external and internal environment. Synthesis of the results.
3. Business strategy. Business strategies under chosen conditions.
4. Management and evaluation of business portfolio.
5. Enterprise and functional strategies.
6. Strategic management system.
7. Enterprise strategies based on the BSC method.
8. Project preparation and implementation.
9. Projects evaluation.
10. Risks of the projects and investment program.
11. Company strategy in an international context.
12. Super competition and strategy of tomorrow.
13. Economic strength and corporate power.

E-learning

Course: 152 306 Company Strategy see http://moodle.vsb.cz/vyuka/course

Literature

1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck. 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
2. FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0939-2.
3. JIRÁSEK, J.A. Strategie: Umění podnikatelských vítězství. 2. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 183 s. ISBN 80-86419-46-0.
4. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2000. 101 s. ISBN 80-7179-422-8.
6. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9.
7. SLAVIK, Š. Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999. 285 s. ISBN 80-88848-41-5.
8. SLÁVIK, Š. a kol. Strategický management: Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001. ISBN 80-225-1857-3 .

Advised literature

1. KEŘKOVSKÝ, M. Ekonomie pro strategické řízení: Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck. 2004. ISBN 80-7179-885-1.
2. COLLINS, D.J., MONTGOMERY, C.A Corporate Strategy: Resources and the Scope of the Firm. 1st edition. Chicago: Irwin/McGraw Hill. 1997. 784 p. ISBN 0256178941 .
3. DAVID, F.R. Strategic Management: Concepts and Cases. 10. Th edition. New Jersey: Prentice Hall. 2004. 824 p. ISBN 0131276751 .
4. JOHNSON,G.,SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000. 834 s. ISBN 80722622203.
5. WHEELEN, T. HUNGER, J.D. Strategic Management and Business Policy. New Jersey: Prentice Hall. 2003. ISBN 0131421794 .
6. Souček, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-88-6.