Cílem předmětu je profilace studia programu Ekonomika a management se zaměřením na soudobé koncepce a modely ekonomiky a managementu podniků. Předmět se věnuje problematice globalizace, nových technologických, ekonomických aj. vlivů na podnikání.
Předmět má profilační charakter a je určen pro studenty programu Ekonomika a management, kteří během bakalářského studia absolvovali předměty Podniková ekonomika A, případně B, nebo předměty s analogickým obsahem (Nauka o podniku, Podnikání a podnik apod.). Obsahově předmět navazuje rovněž na předměty magisterského studia oboru Ekonomika podniku Rozvoj podnikání A, B a zabývá se vlivem globalizace, nových technologických, ekonomických aj. vlivů na podnikání, ekonomiku a management podniku. Pozornost věnuje synergickému (síťovému) podnikání, konkurenceschopnosti podniků, faktoru času , virtuálním projevům v podnikání, intrapodnikání, transnacionálního podnikání, soudobým koncepcím ekonomiky a managementu korporací apod. Koncepčně předmět Podniková ekonomika a management je rozvíjen v rámci doktorských studii předmětem Soudobé koncepce a modely podnikání.