Soudobé pojetí podnikání pod vlivem globalizace, nových technologických,
ekonomických, sociálních, ekologických a manažerských trendů. Koncepce tzv.
synergického (síťového) podnikání opírajícího se nové pohledy na produktivní
faktory a konkurenceschopnost firmy vč. intelektuálního potenciálu, časových a
prostorových souvislostí. Variantní a modelové příklady soudobého podnikání
podtrhující zcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř.
sítové, satelitní, virtuální podniky, znalostní společnosti, inteligentní
firmy apod.). Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku,
dynamiku jeho rozvoje a nové transnacionální charakteristiky formování podniku
a podnikatelských struktur. Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v
magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B a opírá se o znalosti
učiva oborů podniková ekonomika a management, ekonomika podniku, podnikání a
jim podobných oborů.