Skip to main content
Skip header

Quality in Public Administration

Summary

Subject of Quality in public administration is devoted to quality management and improving quality in conditions of public administration. Attention is focused on the theoretical background of this issue and on the practical use of selected methods and instruments increasing quality of public administration – Common Assessment Framework, benchmarking, Balanced Scorecard, ISO 9000 norms, Local Agenda 21.

Literature

ADAMASCHEK, B. Efektivita vo verejnej správe. Vplyv konkurenčního prostredia na efektivitu a inováciu vo verejnej správe. Přel. B. Hančinová. 1 vyd. Bratislava: Verlag Bertelsmann Stiftung, 2000.
BOVAIRD, T, LÖFFLER, E. Public management and Governance. 2nd ed. London: Routledge, 2009.
GRASSEOVÁ, M. a kol. Procesní řízení ve veřejném i soukromém sektoru. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008.
KARLÖF, B., ÖSTBLOM, S. Benchmarking. A singnpost to excellence in duality and productivity. 1st ed. New York: JOHN WILEY & SONS, 1993.
KOL. AUTORŮ. Benchmarking ve veřejné správě. 2. upravené vydání Praha: MV ČR, 2006.
Společný hodnotící rámec (CAF 2006). Zlepšování organizace pomocí sebehodnocení (CAF CZ 2009). Národní politika kvality. [online], Dostupný z: WWW: < http://www.npj.cz/tmce/Obrazky%20aktuality/78.pdf>.
VEBER, J. a kol. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Legislativa, systémy, metody, praxe. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006.

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.


Language of instruction čeština, čeština
Code 153-0346
Abbreviation KVS
Course title Quality in Public Administration
Coordinating department Department of Public Economics
Course coordinator doc. Ing. Petr Tománek, CSc.